- Тітаренко, Світлана Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-5544-3376) and Сосновенко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5029-679X) (2022) Psychological well-being of a preschool teacher as a condition for successful professional activity In: Матеріали VII Міжнародної науково-практичної конференції “Розбудова інноваційних економіки, менеджменту та освіти в умовах нової соціальної реальності” (Київ, Міжрегіональна Академія управління персоналом, 26 травня 2022 р.) (14). Міжрегіональна Академія управління персоналом (МАУП), м. Київ, Україна, pp. 323-325.
Text
Проблеми модернізації_Випуск 14-324-326.pdf Download (78kB) |
Abstract
In the work, the concept of "psychological well-being" is clarified, some social-psychological factors affecting it are given. It is noted that the psychological well-being of a preschool teacher is an indicator of health, social and psychological adaptation, and the effectiveness of professional activity.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Keywords: | psychological well-being, socio-psychological factors, teacher, preschool education institution |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
Divisions: | Ukrainian Scientific and Methodological Center of Applied Psychology and Social Work > Laboratory of Applied Psychology of Education |
Depositing User: | н.с. В. М. Горленко |
Date Deposited: | 16 Nov 2022 16:39 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 15:43 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/732759 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |