- Шевченко, В.М. (orcid.org/0000-0003-0119-3206) (2021) Current issues of the system of special education in Ukraine at the current stage In: Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму: матеріали V міжнародної науково-практичної конференції . Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж, м. Кам'янець-Подільський, Україна, pp. 23-26. ISBN 978-966-654-639-8
![]() |
Text
Tezy-traven-2021-23-26.pdf - Published Version Download (408kB) |
Abstract
The issue of integration of children with disabilities into the general education space is extremely relevant, especially in the context of the changes currently taking place in education, in particular special education. Since each child is unique in its own way and its needs are specific, it is of immeasurable value to its parents and relatives, and all children together are an invaluable treasure of society, a guarantee of its future destiny.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Рекомендовано до друку Вченою радою Подільського спеціального навчальнореабілітаційного соціально-економічного коледжу (протокол № 5 від 31 травня 2021 р.) |
Keywords: | system of special education of Ukraine, children with special educational needs, trends, perspectives |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
Divisions: | Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with hearing disabilities |
Depositing User: | Зав.від. С.В. Литовченко |
Date Deposited: | 12 Nov 2022 19:32 |
Last Modified: | 12 Nov 2022 19:32 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/732651 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |