- Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475) (2020) Technologization and design of pedagogical activities in an inclusive educational environment In: Новітні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному навчальному просторі закладів загальної середньої освіти: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (22-23 жовтня 2020 р.) . Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради, м. Дніпро, Україна, pp. 88-95.
Text
22-23. 10.2020_Збiрник Конференції 1-88-95.pdf - Published Version Download (165kB) |
Abstract
The modern paradigm of education of children with special educational needs involves giving each student the opportunity to form his own case of academic and social competencies in a properly organized educational environment, as well as to fully practice them in life situations. Taking this into account, the arrangement of an appropriate educational space is considered extremely important, since the environment of the educational institution for a long period is an important center of life, where children with SEN form and develop the basic competencies necessary for optimal involvement in the existing social conditions.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |