- Ілляшенко, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-5954-6177) (2022) Early correction of the development of children with special educational needs as a prerequisite for the effectiveness of their inclusive education In: Педагогіка і психологія сьогодення: теорія та практика: Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (21–22 січня 2022 р., м. Одеса) . ГО «Південна фундація педагогіки», м. Одеса, Україна, pp. 71-74.
Text
ІлляшенкоТД_Педагогіка і психологія сьогодення теорія та практика», 21–22.01.2022_71-74.pdf - Published Version Download (401kB) |
Abstract
This article highlights the benefits of preparing children with SEN for inclusive education at preschool age, which reduces the need for additional costly educational services at school age. The author draws attention to the importance of training parents to detect disorders in the development of young children and the prospects for improving psychological and pedagogical assistance to children of the mentioned category in connection with the implementation of the early intervention system.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |