- Ляшенко, О.І. (orcid.org/0000-0001-6885-5978) (2021) STEM education: progress from curriculum alignment to a didactic system In: Матеріали Міжнародної наукової конференції «Концепція формування природничо-наукової компетентності та світогляду майбутнього фахівця в умовах STEM-освіти», м. Кам’янець-Подільський, 6-7 жовтня 2021 р. . Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам'янець-Подільський, Україна, pp. 64-66.
Text
Liashenko_STEM_CNPU_2021.pdf Download (1MB) |
Abstract
It is substantiated in theses that STEM education will be able to achieve results only when it acquires the status of a didactic system that will clearly outline its purpose, determine didactic principles specific to it, and organize learning goals depending on the chosen direction. Depending on the goals of education and content, methods and forms of education should be selected, didactic tools should be created, and the conditions for the organization of the educational process should be determined. Thus, such an informational and educational environment should be created, in which the expected learning results will be achieved and the educational success of each student will be adequately assessed, regardless of the educational trajectory chosen by him.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |