- Лузан, П.Г. (orcid.org/0000-0002-8853-9275) (2022) Evaluation of quality of training of specialists in colleges: theory, methodology, practice In: Інноваційна професійна освіта. Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання: матеріали ХVІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) Інституту професійної освіти НАПН України (29 квітня, 17-20 березня 2022 р.) , 1 (2). ІПО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 155-158. ISBN 978-617-8117-08-5
Text
Тези_Лузан.pdf - Published Version Download (531kB) |
Abstract
Based on the analysis of the essential characteristics of pedagogical assessment, features of the competence approach in professional higher education, the theoretical and methodological aspects of assessing the quality of professional training in colleges are substantiated. The method of assessment of competencies (educational results) on the basis of didactic differentiation of professional actions is offered. The main stages of practical actions on the objective assessment of students' competence achievements are described.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |