- Алєксєєнко, Т.Ф. (orcid.org/0000-0002-2060-2354) (2021) Methodological aspects of social inclusion and inclusive education in basic characteristicts of non-discriminating society and social society In: Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції (25 листопада 2021 року, м. Запоріжжя) . Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна, pp. 80-81.
Text
Alieksieienko_spec._osvita_2021.pdf Download (307kB) |
Abstract
The article reveals the essence of the concepts of "social inclusion" and "inclusive education", highlights the problem of their methodological indivisibility, which gives rise to a discussion on a clear understanding and delineation at the conceptual level of social inclusion and social integration. The peculiarities of the socio-pedagogical approach in the theoretical understanding of social inclusion and its design in individual social environments and the educational process as non-discriminatory for all its subjects are identified.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |