- Гладуш, В. А. (orcid.org/0000-0001-5700-211X) and Баранець, Я.Ю. (orcid.org/0000-0003-0101-8571) (2015) To the Formation of professional competence of a teacher of an inclusive institution Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 1 (9). ISSN 2222-5501
Text (Розглянуто проблеми формування професійної компетентності вчителя інклюзивного класу)
До питання формування професійної компетентності педагога інклюзивного класу.pdf Download (251kB) |
Abstract
The article reveals the essence of the concept of «deinstitutionalization» and steps to introduce the inclusive forms of education in to the educational system of Ukraine; highlights the major scientific and theoretical development problems of inclusive pedagogy; the urgency of the need to further improve the professional competence of teachers of inclusive institutions in the system of postgraduate education.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |