- Каменщук, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-6231-8749), Романовська, Діана Дорімедонтівна and Байдик, Віта Володимирівна (2021) Preserving the mental health of educators in the context of the COVID-19 pandemic Pedagogy and Psychology in the Modern World: the art of teaching and learning, 1. pp. 68-72. ISSN 978-9934-26-041-4
Text (пандемія, карантин, дистанційне навчання вплинули на формування у значної частини педагогічних працівників емоційного виснаження, порушення психоемоційної рівноваги. Тому, важливим напрямом діяльності практичних психологів у системі освіти є психологічна)
3_Wloclawek_ped_psy_Fabruary_2021_P.1_68-72.pdf - Published Version Download (489kB) |
Abstract
The article describes the situation in which teachers found themselves, actualizes a new content line of psychological assistance in educational institutions, aimed at finding internal resources, establishing emotional balance necessary for full life, professional development and self-realization of teachers. The greater the repertoire of opportunities the teacher uses, the easier it will be to fill his life with energy, positivity, confidence. By developing their own resources and using outwardly available ones, each individual will successfully pass the difficult tests and strong psycho-emotional loads during the period of coronavirus quarantine.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |