- Гупан, Нестор Миколайович (2021) Why and how to work with controversial questions at history lessons In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 29 березня 2021 р. (наукове електронне видання) . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 58-61. ISBN 978-966-644-588-2
Text
Гупан_Н_із тези_Інтернет_конф_29_03_2021.pdf Download (579kB) |
Abstract
The theses presents the role and place of contradictory / controversial issues, that`s allowing to identify antagonistic points of view or interests in a given situation, to use various forms of discussion in the learning process and to develop students' argumentation skills. Rules for working with controversial issues and conducting discussions in history lessons are proposed.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |