Digital Library NAES of Ukraine

Methodological aspects of forming future philologists' professional agency

- Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039) (2016) Methodological aspects of forming future philologists' professional agency Матеріали XXVІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції «Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку» (14 жовтня 2016 року) (26). pp. 99-104.

[thumbnail of Арістова_МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ.pdf] Text
Арістова_МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (434kB) | Request a copy

Abstract

The article theoretically substantiates the methodological approaches (system-based, competence-based, person-oriented, axiological, acmeological and participatory-interactive) concerning the formation of future philologists’ professional subjectness. The author clarifies the essence of the concept “methodological approach”.

Item Type: Article
Keywords: future philologists, professional subjectness, system-based, competence-based, person-oriented, axiological, acmeological, participatory-interactive approaches
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of Didactics
Depositing User: Професор Наталія Олександрівна Арістова
Date Deposited: 11 Feb 2021 22:54
Last Modified: 11 Feb 2021 22:58
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723423

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item