Digital Library NAES of Ukraine

Formation of predictive skills of primary schoolchildren: analysis of textbooks of textbooks for reading

- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492) (2020) Formation of predictive skills of primary schoolchildren: analysis of textbooks of textbooks for reading Інноваційна педагогіка (28). pp. 82-88. ISSN 2663-6085

[thumbnail of Формування пргностичних умінь.pdf] Text
Формування пргностичних умінь.pdf

Download (192kB)

Abstract

У статті порушується актуальна й перспективна проблема – формування у молодших школярів здатності до прогнозування у процесі читацької діяльності. Обгрунтовано оптимальні передумови формування прогностичних читацьких умінь, їх сутнісні характеристики у молодшому шкільному віці. У контексті аналізу останніх досліджень з проблеми розкрито базові поняття: антиципація, прогнозування, імовірне прогнозування, вербальне прогнозування, смислове прогнозування, прогностичні уміння; особливості застосування у різних видах читацької діяльності учнів. Основний виклад змісту статті присвячено аналізу Типових освітніх програм для початкової школи, сучасних підручників з читання для учнів 2-3 класів під кутом зору відображення у них очікуваних результатів навчання здобувачів освіти, а також повноти реалізації програмових вимог стосовно формування прогностичних читацьких умінь молодших школярів. Вивченню підлягали підручники, які після проведення конкурсу виявилися найбільш масовими і одержали повне державне фінансування.Дослідження потенціалу підручників з формування прогностичних читацьких умінь учнів здійснювалося у контексті реалізації у них технологій поетапного опрацювання змісту твору (на етапах дотекстової, власнетекстової та післятекстової діяльності), а також діалогової взаємодії учня з текстом твору та його автором. Зазначені технології коректно співвідносяться з процесами прогностичної читацької діяльності. Під час аналізу підручників вивчено характер, повноту, частотність завдань, які знаходилися у полі зору програмових вимог, і забезпечували процес формування у школярів прогностичних читацьких умінь; виявлено співвідношення презентації вправ і завдань прогностичного характеру на різних етапах сприймання змісту творів. У цьому ж розрізі обгрунтовано проблемні точки, а також переваги, які, на наш погляд, відрізняють аналізовані підручники.

Item Type: Article
Keywords: primary schoolchildren; predictive reading skills; Typical Curriculum; textbooks for reading; exercises and tasks of predictive content; effective reading technologies.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > O. Ya. Savchenko Department of Primary Education
Depositing User: Лаборант Сироїд О.І.
Date Deposited: 18 Dec 2020 01:10
Last Modified: 18 Dec 2020 01:10
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/722739

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item