- Андрусенко, Ірина Володимирівна (orcid.org/0000-0003-1187-9316) (2019) Means of implementation of the integrated approach in formation of ecological literacy of elementary students In: Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: Матеріали П`ятої Міжнародної науково-практичної конференції, м. Умань, 11–12 жовтня 2019 року FOLIA COMENIANA: Вісник Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського . ВПЦ «Візаві», м. Умань, Україна, pp. 10-11.
Text
Тези_ Андрусенко_Умань Word.pdf Download (275kB) |
Abstract
Environmental education is becoming a priority of pedagogical theory and practice. This is due to the difficult situation on our planet: the rapid growth of the population and, consequently, the problem of its food supply, the supply of minerals to the industry, the problem of energy and, of course, the pollution of the environment - all these pose a threat to the existence of life on earth. One of the most important reasons for this condition is the environmental illiteracy of the population, the inability to predict the consequences of interference with nature.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |