Digital Library NAES of Ukraine

Criteria for evaluating educational achievements of learners grades 5-10 with impaired intellectual development

Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024), Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X), Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053), Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543), Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461), Королько, Н.І., Мальчевська, О.П. (orcid.org/0000-0002-0268-7876), Сеник, А.В., Дзіядевич, Л. Г., Дмитрієва, І. В., Остапенко, Л.І., Тарновська, Л.І., Кликова, С.О., Голомозда, І.В., Чухліб, О. А. and Колодзейська, Н.М. (2019) Criteria for evaluating educational achievements of learners grades 5-10 with impaired intellectual development . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.

[thumbnail of ++Критерii_оцiнювання_2019__(ост_ред).pdf] Text
++Критерii_оцiнювання_2019__(ост_ред).pdf - Published Version

Download (1MB)

Abstract

Criteria for evaluating academic achievement of students in grades 5-10 with intellectual disabilities were developed in accordance with the Program of Joint Activity of the Ministry of Education and Science of Ukraine, the Institute for Modernization of the Content of Education, Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine Mykola Yarmachenko ISEP of NAES of Ukraine, which is aimed at fulfilling the objectives of the New Ukrainian School Concept and reforming the content of education of children with special educational needs.

Item Type: Book
Additional Information: Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку /навчально-методичний посібник/ авт.: О.В. Чеботарьова, Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, С.В. Трикоз, І.В. Бобренко, Н.А. Ярмола та ін. – К., ІСП НАПН України, 2019. – 120 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України , відповідно до рішення комісії із спеціальної педагогіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол №4 від 9.10.2019 року)
Keywords: assessment of educational achievement, children with special educational needs, students with intellectual disabilities
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with intellectual disabilities
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 17 Dec 2019 09:34
Last Modified: 20 Dec 2022 20:26
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/718297

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item