Digital Library NAES of Ukraine

Scientific aspects of psychological and pedagogical support of children with special educational needs

- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0003-2021-7453) (2019) Scientific aspects of psychological and pedagogical support of children with special educational needs In: Вісник Науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки за матеріалами V Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю: «Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» (28 березня 2019 р.) (5). ВПЦ "Візаві", м. Умань, Україна, pp. 120-123.

[thumbnail of Наукові аспекти психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.pdf] Text
Наукові аспекти психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.pdf - Published Version

Download (255kB)

Abstract

We believe that psychological and pedagogical support belongs to external (environmental, social) resources, because it relies on and activates internal resources (personal, psychological). In addition, we view psychological and pedagogical support from the perspective of the integrative paradigm as an integrative technology. From the perspective of the integrative paradigm, it is important to identify and develop those personal qualities and qualities that activate a person, contribute to his or her success in various types of human activity.

Item Type: Book Section
Additional Information: Вісник Науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки за матеріалами V Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю: «Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» (28 березня 2019 р.) / [гол. ред. Демченко І.І.]. – Умань: ВПЦ «Візаві», 2019 р. – Вип. V. – 197 с. Рекомендовано до друку Вченою радою Факультету дошкільної та спеціальної освіти (протокол №8 від 19 березня 2019 року)
Keywords: psychological and pedagogical support, children with special educational needs, systematic psychological assistance, developmental disorders, psychological impact
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with vision disabilities
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 08 Oct 2019 15:28
Last Modified: 08 Oct 2019 15:28
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/717387

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item