- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0003-2021-7453) (2019) Scientific aspects of psychological and pedagogical support of children with special educational needs In: Вісник Науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки за матеріалами V Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю: «Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика» (28 березня 2019 р.) (5). ВПЦ "Візаві", м. Умань, Україна, pp. 120-123.
Text
Наукові аспекти психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.pdf - Published Version Download (255kB) |
Abstract
We believe that psychological and pedagogical support belongs to external (environmental, social) resources, because it relies on and activates internal resources (personal, psychological). In addition, we view psychological and pedagogical support from the perspective of the integrative paradigm as an integrative technology. From the perspective of the integrative paradigm, it is important to identify and develop those personal qualities and qualities that activate a person, contribute to his or her success in various types of human activity.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |