- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2018) Psychological suprovі of children with special needs of psychology paradigms In: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції (09 жовтня 2018 року, м. Суми) . СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 179-183.
Text
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами з позицій психологічної парадигми.pdf - Published Version Download (523kB) |
Abstract
Today it is necessary to look at the psychological support of children with special educational needs from a new scientific point of view, to develop its theoretical and methodological foundations. The state policy in the field of education has formed an urgent request for the provision of psychological conditions for teaching children, based on the concept of "special educational needs". Both the normative and non-normative psychological properties of the person naturally manifest themselves in the activity of the child, whose logic deepens its relationship with the world, while generating both new needs and new ways of satisfying them.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |