Digital Library NAES of Ukraine

Psychological suprovі of children with special needs of psychology paradigms

- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2018) Psychological suprovі of children with special needs of psychology paradigms In: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції (09 жовтня 2018 року, м. Суми) . СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 179-183.

[thumbnail of Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами з позицій психологічної парадигми.pdf] Text
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами з позицій психологічної парадигми.pdf - Published Version

Download (523kB)

Abstract

Today it is necessary to look at the psychological support of children with special educational needs from a new scientific point of view, to develop its theoretical and methodological foundations. The state policy in the field of education has formed an urgent request for the provision of psychological conditions for teaching children, based on the concept of "special educational needs". Both the normative and non-normative psychological properties of the person naturally manifest themselves in the activity of the child, whose logic deepens its relationship with the world, while generating both new needs and new ways of satisfying them.

Item Type: Book Section
Additional Information: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції (09 жовтня 2018 року, м. Суми). – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – 472 с. Рекомендовано до друку Вченою радою Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (протокол № 2 від 27 вересня 2018 року)
Keywords: Psychological support, children with special educational needs, social approach, psychological help, social relations, the system of potentials of the child
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with vision disabilities
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 08 Oct 2019 17:18
Last Modified: 08 Oct 2019 17:18
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/717384

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item