Digital Library NAES of Ukraine

Reforming education in Ukraine: the problem of perception and trust of the public

- Юрченко, В.І. (orcid.org/0000-0003-4378-9841) and Гриценок, Л.І. (orcid.org/0000-0002-0055-2185) (2019) Reforming education in Ukraine: the problem of perception and trust of the public In: Вісник психології і педагогіки. Матеріали Круглого столу "Формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій: підсумки IV етапу експерименту" (13 червня 2019 року) (24). Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, м. Київ, Україна.

[thumbnail of Гриценок Л.І., Юрченко В. Реформування освіти в Україні_ проблема сприйняття і довіри громадськості.pdf] Text
Гриценок Л.І., Юрченко В. Реформування освіти в Україні_ проблема сприйняття і довіри громадськості.pdf

Download (250kB)

Abstract

The problem of formation of positive public opinion about educational innovations is considered. The necessity of reforming education in Ukraine and the difficulties of its implementation are substantiated. The results of the research on the attitude of citizens to the reform in the educational sphere, conducted by the Institute of Social and Political Psychology of the NAPS of Ukraine, are analyzed

Item Type: Book Section
Keywords: Education reform, educational innovation, public opinion
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: The Institute of Social and Political Psychology > Department of Psychology of Communication
Depositing User: Доцент Віктор Іванович Юрченко
Date Deposited: 26 Jun 2019 13:32
Last Modified: 26 Jun 2019 13:32
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/716528

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item