- Кульбіда, С.В. and Щуцька, О.І. (2019) The linguistic identity of a student with special educational needs in the context of a personal approach In: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні стратегії безбар'єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору» (12 березня 2019 року, м. Київ) . Інтерсервіс, м. Київ, Україна, pp. 25-28. ISBN 978-617-696-865-8
Text
Кульбіда, Щуцька, 2019.pdf Download (91kB) |
Abstract
In modern special education, the problem of linguistic personality arose at the conceptual level as a consequence of understanding and continuation of the traditions of the European school on the peculiarities of the development of pupils with special educational needs. In particular, in the field of tphlopedagogy on the basis of understanding blindness (L. Vavin, L. Vygotsky, T. Degtyarenko, T. Kostenko, L. Kunenko, N. Maliukhov, E. Sinov, I. Sokoliansky, O. Palamar, S. Pokutnev and etc.). In the sphere of sociocultural direction of surdo pedagogy on the basis of the modern Concepts of Sign Language in Ukraine (2009) S. Kulbida, I. Chepchina, the concept of bilingual education (2011) S. Kulbida, I. Chepchina, N. Adamyuk, N. Ivanyusheva, N. Zborovskaya, L. Malinovich.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |