Digital Library NAES of Ukraine

Theoretical and methodological bases for the implementation of the content of education for children with intellectual disabilities

- Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708) (2017) Theoretical and methodological bases for the implementation of the content of education for children with intellectual disabilities Теорія і практика спеціальної педагогіки та психології: до 100-річчя від дня народження професора І. Г. Єременка (9). pp. 137-147.

[thumbnail of Чеботарьова О. В. Теоретичні та методичні основи реалізації змісту освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.pdf] Text
Чеботарьова О. В. Теоретичні та методичні основи реалізації змісту освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.pdf - Published Version

Download (815kB)

Abstract

The article present the theoretical and practical principles of the implementation of the content of education of children with intellectual disabilities in the context of a competent approach. An integrative model and its component of the implementation of education of school-age children with intellectual disabilities is characterized.. The modern scientific and practical achievements of the oligophrenopedagogical laboratory of the Institute of Special Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine are presented.

Item Type: Article
Additional Information: Чеботарьова О. В. Теоретичні та методичні основи реалізації змісту освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку / О. В. Чеботарьова // Теорія і практика спеціальної педагогіки та психології: збірник наукових праць: до 100-річчя від дня народження професора І. Г. Єременка. – 2017. – Вип. 9. – С. 137 – 147.
Keywords: competence approach, integrative model of education, children with intellectual disabilities, correction and development programs, psychological and pedagogical support
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Лабораторія олігофренопедагогіки
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 22 May 2019 07:48
Last Modified: 22 May 2019 07:48
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/715998

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item