- Локшина, Олена Ігорівна (2009) Трансформація змісту шкільної освіти у країнах Європейського Союзу Порівняльно-педагогічні студії. ISSN 2306-5532
Preview |
PDF
17841-26196-1-SM.pdf - Published Version Download (375kB) |
Abstract
Стаття присвячена розгляду загальних тенденцій розвитку змісту шкільної освіти в ЄС. До них автор відносить стандартизацію змісту, його трансформацію на компетентнісні засади та спрямування на формування демократичних цінностей в умовах полікультурного суспільства.
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | зміст шкільної освіти, трансформації в освіті, Європейський Союз |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education |
Divisions: | Institute of Pedagogics > Department of Comparative Pedagogy |
Depositing User: | доктор педагогічних наук/завідувач лабораторії Олена Ігорівна Локшина |
Date Deposited: | 25 Nov 2014 09:49 |
Last Modified: | 26 Mar 2019 13:09 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/7119 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |