Digital Library NAES of Ukraine

Досвід США з оцінювання наукових досягнень учнів як джерело реформування китайської системи освіти

- Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950) (2014) Досвід США з оцінювання наукових досягнень учнів як джерело реформування китайської системи освіти Педагогічна теорія і практика в контексті інтеграційних процесів. pp. 109-117.

[thumbnail of Досвід_США_з_оцінювання_наукових_досягнень_учнів_як_джерело_реформування_китайської_системи_освіти.pdf]
Preview
PDF
Досвід_США_з_оцінювання_наукових_досягнень_учнів_як_джерело_реформування_китайської_системи_освіти.pdf - Published Version

Download (357kB)

Abstract

The article highlights the views of Chinese scholars on the quality education. The monitoring studies of Chinese comparativists in the field of education quality evaluation in the United States are analyzed. Through the prism of these studies examined the American experience in competency measurement academic performance of secondary school students in order to determine positive organizational and content elements that can be applied during the formation of Chinese national education system.

Item Type: Article
Keywords: якість освіти,оцінювання академічних досягнень учнів, стандартизовані тести, США, КНР
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of Comparative Pedagogy
Depositing User: Оксана Михайлівна Шпарик
Date Deposited: 24 Nov 2014 14:58
Last Modified: 26 Mar 2019 12:51
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/7108

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item