Digital Library NAES of Ukraine

Explanatory principles of special psychology

- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2017) Explanatory principles of special psychology In: Науково-методологічні та соціальні аспекти психології: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 25-26 серпня 2017 р . Класичний приватний університет, м. Запоріжжя, Україна, pp. 85-90. ISBN 978-966-916-338-7

[thumbnail of Запоріжжя_стаття_2017 Кобильченко.pdf]
Preview
Text
Запоріжжя_стаття_2017 Кобильченко.pdf

Download (163kB) | Preview

Abstract

The article specifies that today serious methodological and theoretical work of specialists in the field of special psychology is needed, which should be aimed at a meaningful review of many entrenched but rather contradictory theoretical positions on which the psychological concepts of development have been based for a long time. The author proposes the basic principles necessary for understanding the main regularities of the formation and development of the personality in conditions of dysontogenesis.

Item Type: Book Section
Keywords: principles, special psychology, dysontogenesis.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Лабораторія тифлопедагогіки
Depositing User: лаборант О. Васильєва
Date Deposited: 17 Oct 2017 16:47
Last Modified: 17 Oct 2017 16:47
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/708167

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item