- Буринська, Н. М. (2014) Сучасний урок. Яким він має бути? Біологія і хімія в рідній школі (5). pp. 31-32.
Preview |
PDF
Burynska_Bio_him_5_2014.pdf Download (66kB) |
Abstract
Сучасний урок характеризується гнучкістю й варіативністю структури; своїм системним характером, що забезпечує послідовне розв’язування навчально-виховних завдань; чіткою організацією навчальної діяльності учнів; свідомою робочою дисципліною; глибокою, не формальною системою контролю за рівнем знань й умінь учнів; різноманітністю організаційних форм, методичних засобів і прийомів.
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | Сучасний урок, гнучкість структури, варіативність структури |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education |
Divisions: | Institute of Pedagogics > The Laboratory of Chemical and Biological Education |
Depositing User: | Oleksandr G Kozlenko |
Date Deposited: | 21 Nov 2014 12:00 |
Last Modified: | 02 Nov 2018 15:04 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/7073 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |