Digital Library NAES of Ukraine

Prevention and correction of flatfoot in preschool children with moderate mental retardation by means of physical education

- Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461) (2012) Prevention and correction of flatfoot in preschool children with moderate mental retardation by means of physical education Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 1 (3). pp. 9-12. ISSN 978-966-644-288-1

[thumbnail of Профілактика та корекція плоскостопості у дітей дошкільного віку з помірною розумовою відсталістю засобами фізичного виховання.pdf]
Preview
Text
Профілактика та корекція плоскостопості у дітей дошкільного віку з помірною розумовою відсталістю засобами фізичного виховання.pdf - Published Version

Download (162kB) | Preview

Abstract

In the present paper we consider the possibility and desirability of prevention and correction of flatfoot in preschool children with moderate mental retardation by means of physical education.

Item Type: Article
Additional Information: Друкується за рішенням Вченої ради Інституту спеціальної педагогіки НАПН України (протокол № 4 від 10 травня 2012 р.).
Keywords: preschool children, the violation of intellectual development, developing remedial work, the means of physical education, musculoskeletal system, flatfoot
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Лабораторія олігофренопедагогіки
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 14 Feb 2017 11:30
Last Modified: 07 Jun 2017 09:08
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/705902

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item