Digital Library NAES of Ukraine

The Experience of Incipient Analyzing the Factors of Increasing the Efficiency of Teaching Rhetorical Subjects at Higher School of Ukraine on the Basis of Competence Approach: Domestic Tasks and European Practical Experience

- Щербакова, Олена Анатоліївна (2013) The Experience of Incipient Analyzing the Factors of Increasing the Efficiency of Teaching Rhetorical Subjects at Higher School of Ukraine on the Basis of Competence Approach: Domestic Tasks and European Practical Experience Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. – Т. ІІ (44): Темат. вип. “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього процесу”, 1 (31). pp. 485-500. ISSN 978-966-8840-94-4(2)

[thumbnail of PDFЩербакова_ДосвідПочАнал_РиторДисц_2013.pdf]
Preview
Text
PDFЩербакова_ДосвідПочАнал_РиторДисц_2013.pdf

Download (208kB) | Preview

Abstract

The article is focused on the important factors of increasing the efficiency of teaching rhetorical subjects at higher humanitarian school of Ukraine on the basis of competence approach. The author of the article highlights the constituents of domestic tasks and European practical experience taking into consideration the incipient analysis of the problem under investigation. The author’s experience of taking part in the International Conference “Rhetoric in Europe” (Saarbrücken, 9th–13th October, 2013) and other conferences is taken into account in the argumentation of the theses. The research is fulfilled on the basis of the 8th International Scientific and Practical Conference “Higher Education of Ukraine in the Context of Integrating into the European Educational Area” (Kyiv, 28th–30th November, 2013) in the direction of “Bologna Process and the prospects of Higher Education Development in Ukraine, Europe and the world”.

Item Type: Article
Additional Information: Щербакова О. А. Досвід початкового аналізу чинників підвищення ефективності викладання риторикознавчих дисциплін у вищій школі України на основі компетентнісного підходу: вітчизняні завдання та європейська практика / О. А. Щербакова // Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Дод. 1 до Вип. 31. – Т. ІІ (44): Темат. вип. “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього процесу”. – Київ : Гнозис, 2013. – С. 485–500.
Keywords: rhetoric, rhetorical subjects, efficiency of teaching, higher humanitarian education of Ukraine, competence approach, European practical experience, experience of incipient analysis, the International Conference “Rhetoric in Europe” (Saarbrücken, 9th–13th October, 2013).
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Higher Education > Відділ лідерства та інституційного розвитку вищої освіти
Depositing User: снс/провнс Олена Анатоліївна Щербакова
Date Deposited: 02 Nov 2016 13:42
Last Modified: 02 Nov 2016 13:42
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/704754

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item