- Десятов, Т.М. (2014) Професіоналізація як сучасна глобальна тенденція розвитку вищої педагогічної освіти в зарубіжних країнах та Україні Порівняльна професійна педагогіка, Том 4 (2). pp. 131-136. ISSN 2308-4081
Preview |
PDF
Т.Десятов.pdf - Published Version Download (98kB) |
Abstract
Розглянуто питання професіоналізації вищої педагогічної освіти як сучасної глобальної тенденції, що висуває нові вимоги до якості освіти, напрямів та рівня підготовки фахівців. Зазначено, що модернізація європейської освіти виявилася закономірною, оскільки географічні й суспільно-економічні трансформації призвели до підвищення мобільності європейських громадян. Всебічно обгрунтовано потребу європейського ринку праці в міжнародних вимогах кваліфікації, визнанні дипломів та стандартизації освітніх послуг. Наголошено, що основною метою Болонських реформ є гармонізація освітньої архітектури європейських країн через створення загальноєвропейських дескрипторів якості та стандартів. Зазначено, що зростаючі вимоги ринку праці, стрімкі технологічні зміни, глобалізація, зростання академічної та трудової мобільності потребують використання компетентнісного підходу до формування готовності майбутніх учителів до підвищення їх професійного рівня, який є необхідною умовою і пріоритетним напрямом модернізації системи вищої педагогічної освіти України. Підтверджено тезу, яка визначає професіоналізацію як сучасну глобальну тенденцію в розвитку вищої освіти. Підкреслено роль Болонської угоди у розвитку вищої освіти в країнах ЄС та Україні в контексті запровадження двоступеневої освіти, оскільки йдеться про створення гнучкої системи вибору кваліфікації вищої освіти та повне оновлення програм підготовки, а також посилення її професійної складової. Акцентовано увагу на тому, що базовість вищої освіти бакалаврського рівня та рівень спеціаліста в українській системі вищої освіти перешкоджають ефективному функціонуванню магістерської освіти.
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | професіоналізація, глобалізація, Болонська реформа, двоцикиова система віщої освіти, кваліфікація, мобільність, ступенева освіта, ОКР «бакалавр», ОКР «спеціаліст», ОКР «магістр». |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study |
Divisions: | Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Comparative Vocational Education Department |
Depositing User: | Доктор педагогічних наук, професор / Провідний науковий співробітник Тимофій Михайлович Десятов |
Date Deposited: | 27 Aug 2014 10:48 |
Last Modified: | 27 Aug 2014 10:48 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/6012 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |