Професійна підготовка майбутніх учителів з позицій реалізації модульно-діяльнісних програм: зарубіжний досвід

- Десятов, Т.М. (2014) Професійна підготовка майбутніх учителів з позицій реалізації модульно-діяльнісних програм: зарубіжний досвід Порівняльна професійна педагогіка, Том 4 (1). pp. 82-89. ISSN 2308-4081

[img]
Preview
PDF
Т._Десятов.pdf - Published Version

Download (101kB)

Abstract

Розглянуто питання модернізації вищої педагогічної освіти з позицій реалізації модульних програм, заснованих на компетенціях. Всебічно обгрунтовано компетентнісний підхід до професійної підготовки сучасного фахівця у контексті сучасних теоретико- методологічних засад. Окреслено європейський вимір компетентнісного підходу та його концептуальні основи. Розглянуто особливості впровадження у навчальну діяльність компетентнісного підходу у зарубіжних країнах. Наголошено, що результатом впровадження компетентнісного підходу є зміщення акцентів освітньої діяльності від процесу викладання до процесу набуття компетенцій. Акцентовано увагу на тому, що компетентнісний підхід в освіті пов 'язаний з особистісно-зорієнтованим і діяльнісним підходами до навчання. Проаналізовано проблему впровадження сучасних стандартів професійної освіти у навчальний процес вищої школи на основі компетентнісного підходу в зарубіжних країнах. При цьому компетентнісний підхід трактується як здатність працівника кваліфіковано виконувати певні види робіт у рамках конкретної професії. Під компетентнісним підходом розуміється метод моделювання результатів освіти як норм якісної вищої освіти. Компетентнісний підхід вважається ключовою інноваційною ідеєю сучасної освіти, спрямованою на комплексне засвоєння знань та способів практичної діяльності {через опанування відповідними компетенціями), завдяки яким людина успішно реалізує себе в різних галузях професійної діяльності, набуває соціальної самостійності, стає мобільною та кваліфікованою.

Item Type: Article
Keywords: компетенція, компетентність, компетентнісна освіта, компетентнісний підхід, професійний стандарт, освітній стандарт, компетентна діяльність, міжнародна стандартна класифікація, модульна програма.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Comparative Vocational Education Department
Depositing User: Доктор педагогічних наук, професор / Провідний науковий співробітник Тимофій Михайлович Десятов
Date Deposited: 27 Aug 2014 10:48
Last Modified: 27 Aug 2014 10:48
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/6011

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item