Психологія мистецтва і художньої творчості як методологічна основа мистецької освіти

- Отич, О.М. (2013) Психологія мистецтва і художньої творчості як методологічна основа мистецької освіти Working Paper. Ткачук О.В., м. Бердянськ, Україна.

[img]
Preview
PDF
Психол_мист_і_худож_твор_ОМ_Отич.pdf

Download (323kB)

Abstract

Узагальнення викладеного у підрозділі дозволяє стверджувати, що завдяки теоретичним здобуткам психології мистецтва і художньої творчості, які слугують методологічним орієнтиром при визначенні змісту, організаційних форм і методів мистецької освіти, а також практичним здобуткам психологів, що забезпечують викладачів мистецьких дисциплін психолого-педагогічним інструментарієм для діагностики рівнів художньо-творчого розвитку учнів і студентів та виховання їх засобами мистецтва, психологія мистецтва і художньої творчості стає важливою методологічною основою мистецької освіти. Це зумовлює необхідність ґрунтовного вивчення цієї науки студентами мистецьких спеціальностей педагогічних ВНЗ шляхом введення до інваріантної частини навчального плану відповідного навчального предмета й передбачення розробки мистецько-психологічної складової змісту педагогічної практики майбутніх викладачів мистецьких дисциплін. Адже сьогодні стає очевидним, що результати їхньої мистецько-педагогічної підготовки не можуть обмежуватися лише набуттям знань і умінь з аналізу художньої форми, засвоєнням авторитетних суджень про мистецтво, копіюванням готових зразків виконавської інтерпретації твору тощо. Тільки збагачення процесу художнього пізнання способами, які сприятимуть й стимулюватимуть оригінальні вияви майбутніми вчителями мистецьких дисциплін особистісних реакцій і створюватимуть необхідні умови для їхнього творчого самовираження як суб’єктів мистецько-педагогічного процесу зумовлять позитивні результати вітчизняної мистецької освіти і виведуть її на рівень світових вимог.

Item Type: Monograph (Working Paper)
Keywords: мистецька освіта, психологія мистецтва, художня творчість, асоціативна психологія, гештальтпсихологія, теорія безсвідомого, сприймання, пам'ять, увага, мислення, художньо-творча діяльність
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Pedagogical Aesthetics and Ethics Department
Depositing User: Олена Миколаївна Отич
Date Deposited: 07 May 2014 12:55
Last Modified: 30 Mar 2017 11:05
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3949

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item