Система підручників з предметів природничого циклу як умова формування цілісності знань про природу, природничої компетентності учнів

- Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416) (2012) Система підручників з предметів природничого циклу як умова формування цілісності знань про природу, природничої компетентності учнів Проблеми сучасного підручника (12). pp. 84-90.

[img] PDF
1_12.pdf
Restricted to Registered users only

Download (159kB) | Request a copy

Abstract

The article deals with the conceptual provisions of integral natural-science education andthe system of Natural Science textbooks in which the methods of forming of integrity of knowledge about nature,natural science picture of world, nature image are realized as a condition of the formation of key natural-science competence.

Item Type: Article
Keywords: the integrity of knowledge of nature, system of textbooks of natural science, general laws of nature, integral knowledge about nature, world image, nature image, natural-science competence, education for sustainable development.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Integration of the Content of Education
Depositing User: молодший співробітник Анастасія Борисівна Єленська
Date Deposited: 25 Apr 2014 14:24
Last Modified: 11 Feb 2019 17:15
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3773

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item