- Гупан, Нестор Миколайович (2013) The diferentiation in the content of school textbooks on history ( 40-50 of XX-th century) Проблеми сучасного підручника (13). pp. 72-80.
PDF
9-11Гупан.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) | Request a copy |
Abstract
У статті розкриваються питання диференціації навчання засобами шкільного підручника з історії у 40 – 50-тих роках ХХ ст. Висвітлено зміни у вітчизняному підручникотворенні у контексті зрушень в освітній парадигмі. Досліджено напрями зовнішньої диференціації за віковими особливостями школярів і національними потребами учнів в УРСР.
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | school textbook, textbook, the content of education, social science education, differentiation. |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 9 Geography. Biography. History > 93/94 History |
Divisions: | Institute of Pedagogics > Department of Social Science Education |
Depositing User: | молодший співробітник Анастасія Борисівна Єленська |
Date Deposited: | 24 Apr 2014 11:29 |
Last Modified: | 25 Mar 2019 21:19 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3757 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |