Digital Library NAES of Ukraine

Провідні тенденції професійної вокальної підготовки в контексті завдань сучасної мистецької освіти

- Грищенко, Ю.В. (2010) Провідні тенденції професійної вокальної підготовки в контексті завдань сучасної мистецької освіти Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки) (4). pp. 41-44.

[thumbnail of Стаття_Бердянськ_2.pdf] PDF
Стаття_Бердянськ_2.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (184kB)

Abstract

В статті розглядаються провідні тенденції розвитку національної вокальної школи. Простежується взаємозв’язок досягнень в підготовці вокалістів попередніх поколінь і сучасний підхід у вирішенні цієї проблеми. Автор аналізує можливість використання багаторічного досвіду вокально-хорової освіти в сучасних навчальних закладах.

Item Type: Article
Keywords: вокальна освіта, провідні тенденції, традиції, музичне мистецтво, виконавська майстерність, культура.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Pedagogical Aesthetics and Ethics Department
Depositing User: канд.пед.наук Ю.В. Грищенко
Date Deposited: 25 Mar 2014 13:47
Last Modified: 25 Mar 2014 13:47
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2462

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item