Digital Library NAES of Ukraine

Особливості впливу синдрому емоційного вигорання на мотиваційний компонент професійного становлення студентів-медичних психологів

- Панасенко, Наталія Миколаївна (2011) Особливості впливу синдрому емоційного вигорання на мотиваційний компонент професійного становлення студентів-медичних психологів Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Том. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. (11). pp. 128-140. ISSN 2072-4772

[thumbnail of Панасенко_4.pdf]
Preview
PDF
Панасенко_4.pdf

Download (307kB)

Abstract

The article describes the psychological characteristics of the impact of emo-tional burnout in the motivational component of professional development of students and medical psychologists. Analyzed different approaches to the study of burnout and motivation of domestic and foreign psychologists. Outlines the prospects for further research on the problem of studying the influence of the components of professional development of students of different specialties.

Item Type: Article
Keywords: motive, motivation, motivational component, professional development, the syndrome of burnout.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 6 Applied Sciences. Medicine. Technology > 61 Medical sciences
Divisions: Institute of Psychology after N.Kostiuk > Department of developmental psychophysiology
Depositing User: Старший науковий співробітник лабораторії вікової психофізіології Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук, доцент Наталія Миколаївна Панасенко
Date Deposited: 18 Feb 2014 09:36
Last Modified: 18 Feb 2014 09:36
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1883

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item