Items where Division is "The Laboratory of Didactics" and Year is 2013

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 46.

Article

- Vaskivska, Halyna O. (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2013) Formation of High School Students' Communicative Competencies by Means of Acquiring Knowledge About Human The advanced science journal, 6. pp. 17-20. ISSN 2219-746X

- Vaskivska, Halyna O. (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2013) Socialization of the High School Students in the Process of the System of Knowledge about Human Formation The advanced science journal, 1. pp. 55-58. ISSN ISSN 2219-746X

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2013) Humanistic paradigm of fundamentalization the contents of studies of the modern school Інститут педагогіки НАПН України. pp. 1-10.

- Барановська, Олена Володимирівна (2013) The main directions of humanitarian education in terms the competence approach Українська мова і література в школі, 7 (109). pp. 51-54.

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2013) Basic directions of development of humanitarian education in conditions of competence approach Українська мова і література в школі, 7. pp. 51-54.

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2013) Fundamentalization and humanization of the content of education in the profile school Дидактика: теорія і практика. pp. 15-24.

- Васьківська, Галина Олексіївна (2013) The formation of the modern textbook content: the human studies aspect Проблеми сучасного підручника (13). pp. 55-63. ISSN 978-966-644-364-2

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2013) The formation the system of know ledge about human in the context of fundamentalization of the content of education high school students' Молодь і ринок, 3 (98). pp. 44-48. ISSN 2308-4634

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2013) Methodological approaches of formation concept the creating a system of knowledge about the man in the high school students Молодь і ринок, 2 (97). pp. 26-30. ISSN 2308-4634

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2013) Didactic terms implementation of interactive teaching technologies in formation of the system of knowledge about human in high school students Молодь і ринок, 1 (96). pp. 18-22. ISSN 2308-4634

- Васьківська, Галина Олексіївна (2013) Метапредметний підхід у процесі формування системи знань про людину в старшокласників Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 3 (69). pp. 70-74. ISSN 2076-6173

- Васьківська, Галина Олексіївна and Кизенко, Василь Іванович (2013) Differentiation of training: from integrity, continuity and theoretical validity to the quality of educational process Інститут педагогіки НАПН України. pp. 1-6.

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) and Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2013) Organizational and pedagogical conditions of specialized education Молодь і ринок, 5 (100). pp. 19-24. ISSN 2308-4634

- Васьківська, Олена Євгеніївна (2013) Dialogue speech in training of upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 100-106.

- Захарчук, Наталія Василівна (2013) The ways to form the system of ecological knowledge of high school students in the process of learning the humanities Молодь і ринок, 2 (97). pp. 31-35.

- Захарчук, Наталія Василівна (2013) Foreign language as a means of professional training of future environmentalists Молодь і ринок, 3 (98). pp. 121-125.

- Захарчук, Наталія Василівна (2013) The use of communicative situations in the process of training future ecologists for cross-cultural communication Молодь і ринок, 5 (100). pp. 60-64.

- Захарчук, Наталія Василівна (2013) Formation of ecological culture of upper secondary school pupils in conditions of gymnasium environment Дидактика: теорія і практика. pp. 49-54.

- Косянчук, Сергій Володимирович (2013) Formation of the valuable-sensitive orientations of the high school pupils: «the dialogue of cultures» in the content of a modern textbook Проблеми сучасного підручника, 1 (13). pp. 112-120. ISSN ISBN 978-966-644-364-2

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2013) The peculiarities of the forming value-sense orientations in the high school students (luring the formation of the studying humanitarian subjects Вісник СевНТУ (144). pp. 62-66. ISSN 2307-6488

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2013) The peculiarities of value-semantic orientations forming in high school students while learning the humanities Молодь і ринок, 3 (98). pp. 159-163.

- Липова, Людмила Андріївна (2013) Determining the level of fundamental knowledge of students of secondary schools Довідник директора школи, 5. pp. 10-17.

- Трубачева, Світлана Едуардівна and Осадчук, Раїса Іванівна (2013) Universal ways of learning activities of school pupils in the implementation of competency approach Українська мова і література в школі, 7 (109). pp. 48-51.

Book Section

- Барановська, Олена Володимирівна (2013) The problem of fundamentalization of content of humanities subjects in the theory and practice of high school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 8-9.

- Барановська, Олена Володимирівна (2013) Humanistic paradigm of fundamentalization of training in the content of education modern school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Педагогічна думка, м.Київ, Україна, pp. 114-115.

- Бондар, Світлана Пилипівна (2013) Fundamentalization of the content of education: competence approach In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 9-10.

- Васьківська, Галина Олексіївна (2013) Actual problems of fundamentalization of content education in high school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 6-8.

- Васьківська, Галина Олексіївна (2013) Formation of system knowledge of high school students as a condition of fundamentalization of content of education in terms of profile education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 113-114.

- Діденко, Галина Олександрівна (2013) Intense technologies as a way fundamentalization of content of educational in terms of profile of teaching In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 120-121.

- Діденко, Галина Олександрівна (2013) Methods of individualization in terms of profile teaching In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 18-19.

- Жукова, Алла Георгіївна (2013) Modeling of features innovative educational environment of high school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 21-22.

- Замаскіна, Поліна Іванівна (2013) Pre-profile training – an important step towards the formation of competency In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 22-23.

- Захарчук, Наталія Василівна (2013) Didactic conditions of forming the system of ecological knowledge of senior pupils in the process of fundamentalization of the content of education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 11-12.

- Захарчук, Наталія Василівна (2013) The model of formation of system of ecological knowledge of high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 116-117.

- Кизенко, Василь Іванович (2013) Педагогічні засоби розв’язання проблеми фундаменталізації змісту курсів за вибором у старшій школі In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 12-13.

- Кизенко, Василь Іванович (2013) Facultative learning in the context of fundamentalization of the content of education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 118-119.

- Клокун, Олександр Олександрович (2013) Pedagogical experiment as a tool of fundamentalization of content of education high school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 122-123.

- Косянчук, Сергій Володимирович (2013) Formation of value-semantic orientations of senior pupils as the determinants of personality-oriented training In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 16-17.

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2013) Didactic conditions of formation of value-semantic orientations of high school students of means humanities in the context of fundamentalization of education content In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 119-120.

- Липова, Людмила Андріївна (2013) Mastering of fundamental natural knowledge of high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 13-14.

- Липова, Людмила Андріївна (2013) The fundamental knowledge as a basic of didactic of requirement of the natural education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 124-125.

- Осадчук, Раїса Іванівна (2013) The pedagogical technology of interdisciplinary interaction in terms of fundamentalization of content social-humanities subjects In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 123-124.

- Осадчук, Раїса Іванівна (2013) Intersubject links in terms of fundamentalization of content social-humanities subjects in high school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 17-18.

- Трубачева, Світлана Едуардівна (2013) Проектування блоків універсальних навчальних дій як основа фундаменталізації змісту освіти старшокласників In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2012 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, p. 15.

- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773) (2013) Design technology in the implementation of the activity aspect of the process of fundamentalization of the education content high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 117-118.

Other

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2013) Theory without practice - dead, practice without theory – blind Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна.

This list was generated on Sat Oct 19 21:46:20 2019 EEST.