Теорія трансформативного навчання: освіта для дорослих в умовах «плинної сучасності»

- Горбунова, Л. (2013) Теорія трансформативного навчання: освіта для дорослих в умовах «плинної сучасності» Філософія освіти, 2 (13). pp. 66-113. ISSN 2309-1606

[img]
Preview
PDF
Теорія трансформативного навчання.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://philosopheducation.com/index.php/en/compone...

Abstract

Сучасність характеризується глибокими змінами в усіх сферах людського життя, викликаними глобальними трансформаціями на макро- і мікро- рівнях соціального життя. Ці зміни дозволяють говорити про сучасність як епоху цивілізаційного переходу, для якої характерні «розрідження» колишніх «твердих» ієрархічних структур та інститутів, і безперервне становлення нових, пластичних, «плинних» різоморфних структур у модусі невизначеності. Індивід, викинутий тектонічними зрушеннями систем з безпечних і стійких ніш свого існування в термінали «просторів потоків» і «позачасового часу», змушений відправитися у номадичну подорож самотрансформацій завдовжки у власне життя. У цьому зв’язку постає питання, якою має бути сучасна освіта, щоб дійсно бути сучасною. В динаміці ландшафту освіти для дорослих домінуюча роль переходить до трансформативного навчання. В данній статті теорія трансформативного навчання дорослих розглядається як релевантний підхід до освіти індивіда, здатного стати автономним комунікативним суб’єктом громадянського суспільства в умовах «плинної сучасності».

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: «Liquid Modernity», adult education, transformative learning theory, Mezirow, frame of references, meaning schemes, meaning perspectives, habits of mind, disorienting dilemma, critical reflection, premise reflection, critical reflection of assumptions, rational discourse.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Divisions: Institute of Higher Education > Common resources institute
Depositing User: пров. бібліотекар В.О. Ворона
Date Deposited: 26 Mar 2015 10:17
Last Modified: 26 Mar 2015 10:17
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/8674

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item