The development trends for the public-private partnership in the sphere of vocational education and training in the European union countries

- Радкевич, В.О. (orcid.org/0000-0002-9233-5718) (2022) The development trends for the public-private partnership in the sphere of vocational education and training in the European union countries Professional Pedagogics, 2 (25). pp. 4-13. ISSN 2707-3092

[img] Text
788_анг.pdf - Published Version

Download (352kB)
[img] Text
788_укр.pdf - Published Version

Download (369kB)

Abstract

Актуальність статті зумовлюється необхідністю обґрунтування основних тенденцій розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу для їх врахування у налагодженні в Україні партнерства держави, бізнесу, громадськості й професійної(професійно-технічної) освіти у підготовці кваліфікованих робітників відповідно до потреб ринку праці. Мета: виявити та схарактеризувати основні тенденції розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу, з’ясувати можливості їх врахування у вітчизняній практиці в реалізації потенціалу партнерства у професійній (професійно-технічній)освіті України. Методи: вивчення наукових джерел, законодавчих,нормативно-правових документів, емпіричних даних щодо розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу – для виявлення стану проблеми дослідження; теоретичний аналіз і синтез, узагальнення поглядів щодо досліджуваної проблеми–для визначення основних тенденцій розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання, формулювання висновків. Результати: на основі аналізу сучасних законодавчих, нормативно-правових документів, наукових джерел, емпіричних даних визначено основні тенденції розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу, сформульовано пропозиції закладам професійної (професійно-технічної) освіти, приватним компаніям, підприємствам, державному сектору в розвитку сталого державно-приватного партнерства. Висновки: виокремлено основні тенденції розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу: мотивація розвитку партнерства ґрунтується на забезпеченні фінансових стимулів підготовки кваліфікованих фахівців для їх працевлаштування на ринку праці; державно-приватнепартнерстворегулюється федеральним і регіональним законодавством у сфері професійної освіти і навчання та реалізується на основі договірних відносин і співфінансування; ризики державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти і навчання пов’язані з питаннями забезпечення якості та відповідності професійних навичок вимогам ринку праці, що постійно змінюються; роль приватного сектора вища, ніж роль регулятора провайдера послуг у сфері професійної освіти і навчання, оскільки він має більшу заінтересованість у якості професійних навичок; приватний сектор умотивований вирішувати проблеми відповідності професійних навичок потребам ринку праці й ринкової конкуренції.

Item Type: Article
Keywords: public-private partnership, vocational education and training, trends, contractual relations, European Union.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
Divisions: Institute of Vocational Education > Сommon resources institute
Depositing User: Яна Сергіївна Ткачова
Date Deposited: 02 Dec 2022 11:48
Last Modified: 02 Dec 2022 11:48
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/733202

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item