- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2019) Implementation of the competence approach in the process of designing practicum “The History of Ukraine in Sources” Педагогічна освіта: теорія і практика, 2 (27). pp. 72-77. ISSN 2309-9763
Text
Стаття Мороз П. та Мороз І. Збірник 27 Педагогічна теорія і практика.pdf Download (135kB) |
Abstract
Статтю присвячено реалізації компетентнісного підходу в процесі конструювання практикуму “Історія України в джерелах”. У статті виокремлено методичні умови реалізації компетентнісного підходу в процесі конструювання практикуму “Історія України в джерелах” та розкрито методику роботи з історичними джерелами в процесі навчання історії в закладах загальної середньої освіти. Зазначається, що завдання в практикумі мають становити певну систему та сприяти розвитку не лише репродуктивної, а й творчої діяльності і рефлексивних якостей учня. Провідну роль у практикумі має бути відведено творчим та дослідницьким завданням. Такий підхід сприятиме формуванню в учнів умінь критичного аналізу історичних джерел, історичного мислення загалом. На думку авторів, під час відбору до практикуму історичних джерел різного типу необхідно враховувати багатоперспективний (багаторакурсний) підхід, коли певна історична ситуація висвітлюється з кількох – щонайменше двох – перспектив (ракурсів), що репрезентують різні суспільні позиції та інтереси. Автори наголошують, що у зазначеному контексті досить важливим є розвиток умінь аналізувати та критично оцінювати інтерпретацію минулого, що міститься в будь-якому джерелі, з позиції її відповідності реальним фактам, іншим джерелам інформації. Зазначено, що проблема організації роботи учнів з різними типами історичних джерел засобами практикуму є складною і потребує окремого дослідження. Зокрема, в процесі конструювання практикуму “Історія України в джерелах” подальшого вивчення потребує методика організації проектної та дослідницької роботи учнів на основі опрацювання різних типів джерел.
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | practicum; the process of teaching history; historical sources; competence approach; research. |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method |
Divisions: | Institute of Pedagogics > Department of Social Science Education |
Depositing User: | с.н.с. Петро Володимирович Мороз |
Date Deposited: | 29 Nov 2019 07:09 |
Last Modified: | 29 Nov 2019 07:09 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/718130 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |