Сучасний урок. Яким він має бути?

- Буринська, Н. М. (2014) Сучасний урок. Яким він має бути? Біологія і хімія в рідній школі (5). pp. 31-32.

[img]
Preview
PDF
Burynska_Bio_him_5_2014.pdf

Download (66kB)

Abstract

Сучасний урок характеризується гнучкістю й варіативністю структури; своїм системним характером, що забезпечує послідовне розв’язування навчально-виховних завдань; чіткою організацією навчальної діяльності учнів; свідомою робочою дисципліною; глибокою, не формальною системою контролю за рівнем знань й умінь учнів; різноманітністю організаційних форм, методичних засобів і прийомів.

Item Type: Article
Keywords: Сучасний урок, гнучкість структури, варіативність структури
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Chemical and Biological Education
Depositing User: Oleksandr G Kozlenko
Date Deposited: 21 Nov 2014 12:00
Last Modified: 02 Nov 2018 15:04
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/7073

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item