Теоретические и методические основы профессионального образования в учреждениях профтехобразования художественного профиля

- Радкевич, В.О. (2010) Теоретичні і методичні засади професійного навчання у закладах профтехосвіти художнього профілю Masters thesis, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

[img]
Preview
PDF
diser.pdf - Published Version

Download (2MB)

Abstract

У дисертації досліджено методологічні, дидактичні, методичні засади у закладах профтехосвіти художнього профілю. Розкрито значення культурної парадигми освіти й професійно-художньої освіти зокрема, що сприяє визначенню й реалізації культурних основ педагогічної діяльності, використанню нових ціннісних орієнтацій, творчих ідей в процесі організації підготовки майбутніх фахівців художнього профілю. Доведено вплив формування в учнів ПТНЗ художнього профілю художньої культури на розвиток образотворчої грамотності й рівня самореалізації в декоративно-вжитковому мистецтві. Здійснено історико-педагогічний аналіз становлення і розвитку ремесла в Україні та його різні значення і тлумачення; систематизовано види спеціалізацій і категорії ремісників; розкрито особливості учнівства в художньому ремеслі; викладено зміст і форми підготовки майстрів художніх ремесел на різних історичних етапах. Розроблено авторську концепцію професійно-художньої освіти; обґрунтовано гуманістичні засади професійної підготовки майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел й гуманістичну спрямованість педагогічної діяльності викладачів і майстрів виробничого навчання ПТНЗ художнього профілю; схарактеризовано педагогічні моделі, що використовувались у професійній підготовці майбутніх фахівців художнього профілю; розкрито особливості інноваційної моделі «Педагогічна майстерня майстра художнього ремесла». Викладено положення щодо фундаменталізації професійного навчання фахівців художніх промислів і ремесел; визначено дидактичні підходи, принципи та критерії відбору і структурування змісту професійно-художньої освіти; обґрунтовано роль декоративно-вжиткового мистецтва в професійно-художньому навчанні майбутніх майстрів декоративно-вжиткової творчості; здійснено психолого-педагогічний аналіз стану розроблення стандартів із професій художніх промислів і ремесел в Україні і за кордоном; обґрунтовано сучасні підходи до створення професійних і освітніх стандартів на засадах компетентності.

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: професійно-художня освіта, авторська концепція професійно-художньої освіти, педагогічна модель, фахівець художніх промислів і ремесел, декоративно-вжиткове мистецтво, навчально-методичний комплекс, ступенева професійно-художня освіта, гуманізація, фундаменталізація освіти.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults
Depositing User: Директор Валентина Олександрівна Радкевич
Date Deposited: 21 May 2014 14:37
Last Modified: 21 May 2014 14:37
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/4371

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item