The diferentiation in the content of school textbooks on history ( 40-50 of XX-th century)

- Гупан, Нестор Миколайович (2013) The diferentiation in the content of school textbooks on history ( 40-50 of XX-th century) Проблеми сучасного підручника (13). pp. 72-80.

[img] PDF
9-11Гупан.pdf
Restricted to Registered users only

Download (256kB) | Request a copy

Abstract

У статті розкриваються питання диференціації навчання засобами шкільного підручника з історії у 40 – 50-тих роках ХХ ст. Висвітлено зміни у вітчизняному підручникотворенні у контексті зрушень в освітній парадигмі. Досліджено напрями зовнішньої диференціації за віковими особливостями школярів і національними потребами учнів в УРСР.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: school textbook, textbook, the content of education, social science education, differentiation.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 9 Geography. Biography. History > 93/94 History
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Social Studies Education
Depositing User: молодший співробітник Анастасія Борисівна Єленська
Date Deposited: 24 Apr 2014 11:29
Last Modified: 25 Apr 2014 10:32
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3757

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item