Обсяг підручника як один з показників оцінювання його якості

- Шамелашвілі, Р.М. (2009) Обсяг підручника як один з показників оцінювання його якості Проблеми сучасного підручника, 1 (9).

[img]
Preview
PDF
Шамелащвілі-ОБСЯГ_ПІДРУЧНИКА_ЯК_ОДИН_З_ПОКАЗНИКІВ.pdf - Published Version

Download (124kB)

Abstract

В статье обосновываются объективные составляющие, которые определяют объём учебника как один из показателей оценки его качества: количество учебных часов в год, учебная программа, индивидуальные и возрастные особенности учащихся. Делается акцент на психофизиологические критерии определения оптимального объёма учебной книги.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: підручник, середня школа, навчальна книга
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Education Quality Assessment
Depositing User: доцент Ю.О. Жук
Date Deposited: 10 Apr 2014 12:38
Last Modified: 10 Apr 2014 12:38
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3116

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item