Digital Library NAES of Ukraine

Browse by Scientific subject

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: В | К
Number of items: 38.

В

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Reactions of organic substances. Didactic materials Біологія і хімія в рідній школі, 1 (144). pp. 23-37.

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Electronic structure of organic substances. Didactic materials Біологія і хімія в рідній школі, 2 (145). pp. 26-34.

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Chemical competence and life safety of the student under martial law In: The 13th International scientific and practical conference “Science, innovations and education: problems and prospects” (July 28-30, 2022) . CPN Publishing Group, с. Tokyo, Japan, pp. 246-248. ISBN 978-4-9783419-3-8

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) The natural-scientific thesaurus of the student as a sign of his competence In: Міжнародний науковий журнал «Грааль науки»: за матеріалами III Міжнародної науково-практичної конференції «Science of post-industrial society: globalization and transformation processes», що проводилася 22 липня 2022 року (17). ГО «Європейська наукова платформа», ТОВ «International Centre Corporative Management», м. Вінниця, Україна - м. Відень, Австрія, pp. 376-377. ISBN 979-8-88526-795-3

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Life safety under martial law as the dominant natural and scientific competence of lyceum students In: The 1st International scientific and practical conference “Science and innovation of modern world” (September 28-30, 2022) . Cognum Publishing House, с. London, United Kingdom, pp. 220-222. ISBN 978-92-9472-194-5

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Actual environmental problems in the school chemistry course In: Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів ХІV-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 20 листопада - 8 грудня 2022 . Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна, pp. 99-100.

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Study of the reserves of the content of the chemistry course regarding life support in conditions of martial law In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 138-139. ISBN 978-966-644-627-8

Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Organic substances. Grade 11: study guide . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-640-7

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669) (2022) Educational materials on chemistry in the context of martial law In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 95-96. ISBN 978-966-644-616-2

- Величко, Л. П. (orcid.org/0000-0002-1921-3669), Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) and Нетрибійчук, Олександр (orcid.org/0000-0002-2697-6824) (2022) Methodical recommendations for the study of elective courses in chemistry. Grades 10-11: the methodical recommendations [Teaching Resource]

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Calculation of Stoichiometry , 11th grade. Topic: "Repetition and deepening of the main theoretical issues of the course secondary school" Біологія і хімія в рідній школі, 1 (144). pp. 38-43.

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Conditions of formation and components of natural science competence In: ХV Менделєєвські читання: Збірник наукових праць Всеукраїнської науково-практичної конференції, (Полтава, 2 березня 2022 р.) . Редакційно-видавничий відділ ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 64-65. ISBN 978-966-2538-80-9

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Methods of solving сalculation of Stoichiometry in chemistry in 11th grade. Determination of the yield of the reaction product in relation to the theoretically possible Біологія і хімія в рідній школі, 2 (145). pp. 7-11.

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Possibilities of using educational projects in distance learning conditions In: Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку природничо-математичних наук та методик їх викладання: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Глухів, 20-21 жовтня 2022 р.) . Видавництво Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна, pp. 156-159.

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Educational project as an element of STEM education In: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «STEM-освіта: досвід, виклики, ідеї та рішення» (20-21 жовтня 2022 року, м. Запоріжжя) , 3 (50). Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, м. Запоріжжя, Україна.

Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Solving chemistry problems. 10-11 grades: a textbook . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-641-4

- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928) (2022) Formation of natural and scientific competence of students during the implementation of educational projects in the conditions of distance learning In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 136-137. ISBN 978-966-644-627-8

К

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Expert procedures in teaching: in roaring lessons and in distance learning Біологія і хімія в рідній школі, 1 (144). pp. 2-6.

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Task 32. Neural map markup [Teaching Resource]

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) PISA sciences literacy vs science competence Біологія і хімія в рідній школі, 2 (145). pp. 2-6.

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) The scientific and technical task of creating an automated system as an example of the integration of scientific and technological education in the formation of competencies in the field of natural sciences, engineering and technology In: Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів ХІІІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 13 – 28 червня 2022 року . РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, м. Кропивницький, Україна, pp. 208-209.

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Competence-oriented project in biology In: Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку природничо-математичних наук та методик їх викладання: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Глухів, 20-21 жовтня 2022 р.) . Видавництво Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна, pp. 217-221.

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) To teach teachers to create competence-oriented tasks In: Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, Україна, 29-30 вересня 2022 року) . СМП “Тайп”, м. Тернопіль, Україна, pp. 168-170.

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Why do teachers find it difficult to create competency-based tasks? In: Матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: виклики та пріоритети» (07 - 14 листопада 2022 року, м. Запоріжжя) , 5 (52). Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, м. Запоріжжя, Україна. ISBN ISSN 2223-4551

Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Modeling in biology. Grades 10-11: study guide . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-643-8

- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) (2022) Competence-oriented project In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 137-138. ISBN 978-966-644-627-8

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Biology in tasks: the topic "Ecology. Sustainable development and rational use of nature" Біологія і хімія в рідній школі, 1 (144). pp. 7-13.

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Competence guidelines of the lessons of the integrated course "Knowing nature" In: Науковий простір: актуальні питання, досягнення та інновації: матеріали III Міжнародної наукової конференції, м. Хмельницький, 13 травня, 2022 р. . Європейська наукова платформа, м. Вінниця, Україна, pp. 427-428. ISBN 978-617-8037-75-8

Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Biology in tasks. Grades 10-11: a textbook . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-644-5

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Formation of student competencies in the integrated course "Getting to know nature" using educational tasks In: Technologies and strategies for the implementation of scientific achievements: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the II International Scientific and Theoretical Conference, November 18, 2022 . European Scientific Platform, с. Stockholm, Kingdom of Sweden, pp. 177-178. ISBN 979-8-88831-307-7

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Theoretical substantiation of the didactic model of formation of natural and scientific competence of students of grades 7-9 in the educational process of biology and chemistry In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 134-135. ISBN 978-966-644-627-8

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Formation of natural and scientific competence of gymnasium students in the educational process of biology and chemistry. The most important scientific results of the conducted research In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 133-134. ISBN 978-966-644-627-8

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Integrated course "Getting to know nature": content and implementation In: Презентація інтегрованого курсу "«Пізнаємо природу»: зміст і реалізація", 31 серпня 2022, м. Київ, Україна.

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) The harmony of learning about the natural world in the new interactive textbook "Learning about nature" for the 5th grade In: Вебінар: "Гармонія пізнання світу природи у новому інтерактивному підручнику «Пізнаємо природу»", 16 серпня 2022, м. Київ, Україна.

Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Methodical recommendations for studying the integrated course "We get to know nature " according to the author's model curriculum . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 195-204. ISBN 978-966-983-360-0

Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) (2022) Biological systems. Grades 10-11: a handbook . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-642-1

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808), Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231) and Рибалко, Ліна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-6092-9442) (2022) Methodical recommendations for the study of elective courses in biology. Grades 10-11 [Teaching Resource]

- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808) and Ярошенко, О.Г. (orcid.org/0000-0003-1555-0526) (2022) Features of designing the curriculum of integrated course «Learning nature» for students of 5-6 grades In: Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції. 26-27 травня 2022 р. . ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, pp. 293-295.

This list was generated on Fri Dec 27 10:44:18 2024 EET.