Browse by Scientific subject

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 17.

Article

- Afuzova, Hanna (orcid.org/0000-0001-8112-8943), Ogorodniychuk, Zoya (orcid.org/0000-0002-9020-3658), Usyk, Dmytro (orcid.org/0000-0003-0947-298X), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Fedorenko, Myroslav (orcid.org/0000-0001-8697-8795) (2022) Corrective Support in the Context of Psychological Assistance to Children with Psychophysical Disorders BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 1 (13). pp. 246-258. ISSN 2068-0473

- Bazyma, Nataliia (orcid.org/0000-0001-7651-3812), Usyk, Dmytro (orcid.org/0000-0003-0947-298X), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090), Babych, Nataliia (orcid.org/0000-0001-8923-8960) and Tsymbal-Slatvinska, Svitlana (orcid.org/0000-0002-2732-5716) (2022) Results of Verification of the Methods of Speech Activity Formation in Children with Autistic Disorders BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 1 (13). pp. 88-111. ISSN 2068-0473

- Hnoievska, Oksana (orcid.org/0000-0002-0623-1542), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090), Klyap, Marianna (orcid.org/0000-0003-4677-8718) and Shkvyr, Oksana (orcid.org/0000-0003-0683-6557) (2022) Subjects Adaptation Techniques for Primary School Pupils with Special Educational Needs Journal of Curriculum and Teaching, 6 (11). pp. 100-112. ISSN 1927-2677

- Milevska, Оlena (orcid.org/0000-0002-5474-4158), Savitska, Halyna (orcid.org/0000-0002-3801-2264), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Kharkavtsiv, Iryna (orcid.org/0000-0003-4143-3470) (2022) Тhe practical aspects of implementing special and inclusive education in schools AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 12 (2) (28). pp. 13-16. ISSN 1804-7890

- Prokhorenko, Lesya (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2022) Giftedness as asynchronous development of children with special educational needs Insight: the psychological dimensions of society (8). pp. 111-123. ISSN 2663-970Х

- Sosnich, Y. (orcid.org/0000-0003-2177-7196), Torop, Kristina (orcid.org/0000-0002-2330-1960), Dehtiarenko, Т. (orcid.org/0000-0001-7153-9706), Kolyshkin, O. (orcid.org/0000-0002-1129-3254), Kosenko, Y. (orcid.org/0000-0003-2723-2031) and Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273) (2022) Psychological and pedagogical principles of the organization of distance learning of primary school-aged children with cognitive development disorder Revista Eduweb, 2 (16). pp. 208-222. ISSN 1856-7576

- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) (2022) The phenomenology and typology of biogenic deprivations Психологія і особистість, 2 (22). pp. 225-241. ISSN 2226-4078

- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2022) The phenomenon of a favourite toy in the structure of communicative activities of preschoolers with mental developmental delay Психологія і особистість, 1 (21). pp. 115-130. ISSN 2226-4078

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2022) Science and education in the conditions of war: Mykola Yarmachenko Institute of special pedagogy and psychology of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1 (4). ISSN 2707-305X

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2022) Science for practice: Mykola Yarmachenko Institute of special pedagogy and psychology of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1 (4). ISSN 2707-305X

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) and Баташева, Наталія Іванівна (orcid.org/0000-0002-2685-2258) (2022) Early intervention service in Ukraine: content analysis of the problem Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2 (21). pp. 104-115. ISSN 2313-4011

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) and Засенко, В.В. (orcid.org/0000-0003-0325-4578) (2022) Development of special education in Ukraine: 1991-2021 Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (108). pp. 7-19. ISSN 2312-2781

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) and Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543) (2022) VII International congress of special education and psychology «Children with special educational needs: from equal rights to equal opportunities» Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (105). pp. 78-88. ISSN 2312-2781

Book Section

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2022) Education of children with special needs in war conditions: problems and challenges In: Тези доповідей учасників Всеукраїнського онлайн марафону до Дня науки. 16-24 травня 2022 року . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 104-109.

- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) and Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543) (2022) Strategies of psychological support of children with special educational needs In: Освіта осіб з особливими потребами: виклики воєнного часу. Матеріали VІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології . Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 254-259.

Teaching Resource

- Душка, А.Л. (orcid.org/0000-0003-0805-7813) (2022) Psychological support of families of children with autism spectrum disorders in stressful conditions [Text]: methodological recommendations [Teaching Resource] (Submitted)

- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Федорович, Л.О. (2022) Program for corrective and developmental work "Development of speech" for 5-9 classes for children with mild intellectual difficulties [Teaching Resource]

This list was generated on Fri Mar 29 10:17:15 2024 EET.