Browse by Scientific subject

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 45.

Article

- Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych (orcid.org/0000-0001-6042-6298), Aristova, Nataliia Oleksandrivna (orcid.org/0000-0002-0943-8039) and Alekseeva, Svitlana (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Boosting lifelong learning for general secondary schoolteachers: digital competence development amid blended learning Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 27th, 2022. Rezekne, 1. pp. 819-827. ISSN 1691-5887

- Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych (orcid.org/0000-0001-6042-6298), Aristova, Nataliia Oleksandrivna (orcid.org/0000-0002-0943-​8039) and Bondarchuk, Julia Andriyivna (orcid.org/0000-0002-4851-8701) (2022) Providing quality education to school-age children in times of war in Ukraine: a netnographic analysis The New Educational Review (69). pp. 180-190. ISSN 1732-6729

- Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych (orcid.org/0000-0001-6042-6298), Aristova, Nataliia Oleksandrivna (orcid.org/0000-0002-0943-8039) and Kalinina, Liudmyla (orcid.org/0000-0003-0534-6089) (2022) Schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning: two-year experience of overcoming negative influences of Covid-19 pandemic Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 27th, 2022. Rezekne, 1. pp. 454-464. ISSN 1691-5887

- Topuzov, Oleg (orcid.org/0000-0001-7690-1663), Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych (orcid.org/0000-0001-6042-6298) and Aristova, Nataliia Oleksandrivna (orcid.org/0000-0002-0943-8039) (2022) General secondary teachers’ views on educational process amid the Covid-19 pandemic: two-year experience of blended learning Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 27th, 2022. Rezekne, 1. pp. 549-559. ISSN 1691-5887

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Theoretical and methodological principles of designing models of individualization of learning Альманах науки, 2 (53). pp. 17-20. ISSN 2522-4131

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Current problems of didactics in the conditions of informatization of education: individualization of learning Наука і техніка сьогодні, 1 (1). pp. 18-27. ISSN 2786-6025

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Anthropocentrism as an educational dominant of individualization of modern education Scientific Collection «InterConf» : with the Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference «Concepts for the Development of Society’s Scientific Potential» (May 19-20, 2022) (109). pp. 127-134. ISSN ISBN 978-80-238-7346-7

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Мodern aspects of individualization of education in institutions of general secondary education in the context of informatization Педагогічні науки: теорія та практика, 1 (41). pp. 11-16. ISSN 2786-5622

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465), Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039), Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298) and Попов, Роман (orcid.org/0000-0002-2812-6620) (2022) Didactic forms of a modern educational institution educational process organization Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Історія», Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка»), 1 (1). pp. 339-347. ISSN 2786-6300

- Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039) (2022) Digital competence in system of key competences for life-long learning Освіта. Інноватика. Практика, 8 (10). pp. 54-60. ISSN 2616-650Х

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Individualization and differentiation of education as a means of compensation for educational losses of primary school pupils Проблеми сучасного підручника (29). pp. 14-23. ISSN 2411-1309

- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Determining the essence of the educational information visualization skills of future primary school teachers Молодь і ринок, 7-8. pp. 151-155. ISSN 2308-4634

- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Visualizations of educational information: working with scientific and cognitive text in primary schools Молодь і ринок, 9-10. pp. 127-133.

- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Modern textbook for primary schools: the problem of visualization Проблеми сучасного підручника (29). pp. 108-116. ISSN 2411-1309

- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298), Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039) and Рогова, Віра Борисівна (orcid.org/0000-0002-3978-4063) (2022) Minimization of educational losses among general secondary schoolchildren amid martial law: blended learning Ukrainian Pedagogical Journal, 3. pp. 68-76. ISSN 2411-1317

- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298) and Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Visualization of educational information as a component of professional training of future primary school teacher Український педагогічний журнал, 4. pp. 59-67. ISSN 2411-1317

- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298) and Рогова, Віра Борисівна (orcid.org/0000-0002-3978-4063) (2022) Modern textbook and its rolein blended learning conditions Проблеми сучасного підручника (29). pp. 117-124. ISSN 2411-1309

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) Individual picture of the world: types, criteria and indicators of formation in children of primary school age Освіта та розвиток обдарованої особистості, 2 (85). pp. 87-92. ISSN 2309-3935

Book Section

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Professional vector of individualization of education in specialized high school In: Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XVIII Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ; Тарту, 07 лютого 2022 р. . ГО «ВАДНД», м. Київ, Україна, м. Тарту, Естонія, pp. 212-217.

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Publishing activity as a component of a scientist's professional career In: Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XXI Міжнародної науково-практичної конференції, 07 червня 2022 р. , 1 . ГО «ВАДНД», м. Київ, Україна, pp. 264-268.

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Didactic conditions of individualization of education in general secondary education institutions In: Scientific Collection «InterConf» : with the Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference «Scientific Progressive Methods and Tools» (June 16-18, 2022) (112). Avots, с. Riga, Latvia, pp. 77-83. ISBN 978-9934-534-34-8

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) (2022) Organization of the educational process in the senior profile school in the conditions of unpredictable global influences In: Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference «International Forum: Problems and Scientific Solutions» (June 26- 28, 2022) (114). CSIRO Publishing House, c. Melbourne, Australia, pp. 102-108. ISBN 978-0-643-12109-6

- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465) and Ступак, О.Т. (orcid.org/0000-0002-3303-1589) (2022) Didactic principles of formation of key competences: information and communication (digital) competence In: Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 3rd International Scientific and Practical Conference «Scientific Paradigm in the Context of Technologies and Society Development» (July 26-28, 2022) (118). Protonique, с. Geneva, Switzerland, pp. 73-79. ISBN 978-2-88136-234-7

- Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039) (2022) Didactic foundations of individualization of instruction amid blended-learning in general secondary education institutions: senior profession-oriented schools In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 80-81. ISBN 978-966-644-627-8

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Providing a psychological component of blended learning In: Традиції та новації у сфері педагогіки та психології: матеріали міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 4–5 лютого 2022 р. . Видавничий дім «Гельветика», м. Київ, Україна, pp. 9-12. ISBN 978-966-992-746-0

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Features of blended learning in primary school In: The 8 th International scientific and practical conference “Topical issues of modern science, society and education” (February 26-28, 2022) . SPC “Sciconf.com.ua”, с. Kharkiv, Ukraine, pp. 405-410. ISBN 978-966-8219-85-6

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Development of social interaction of primary school students by means of the textbook In: Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom ХІI: Badania jakościowe ku poprawie życia człowieka . Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна – м. Перемишль, Польща, pp. 38-40. ISBN 978-617-8003-18-0

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Modern approaches to the development of a gifted personality in pedagogical science and practice In: Обдарованість: методи діагностики та специфіка моніторингу : матеріали Всеукраїнського науково-практичного онлайн-семінару (Київ, 30, 31 травня 2022 р.) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 22-28.

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Competency approach as a basis for the formation of an individual trajectory of a child's development in an unstable environment In: Інновації в сучасній освіті: методологія, технології, ресурсне забезпечення, дидактичні та виховні аспекти. Збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції (20 травня 2022 р.) . РВВ ІДГУ, м. Ізмаїл, Україна, pp. 11-15.

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Possibilities of individualized learning technologies to compensate for educational losses under martial law (primary school) In: The 6th International scientific and practical conference “Modern research in world science” (September 4-6, 2022) . SPC “Sci-conf.com.ua”, с. Lviv, Ukraine, pp. 338-342. ISBN 978-966-8219-86-3

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Organization of group work based on textbook questions and tasks as a way to compensate for educational losses of primary school pupils In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 76-79. ISBN 987-966-644-616-2

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Individualization of education: terminological analysis In: Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том ХІІІ: Утилітарна цінність наукових досліджень . Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна – м. Перемишль, Польща – м. Херсон, Україна, pp. 70-72. ISBN 978-617-8003-18-0

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Individualized learning technologies as a means of compensating for educational losses of primary school pupils In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 83-84. ISBN 978-966-644-627-8

- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Visibility in Primary School Textbooks as a Means of Visualizing Educational Information In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 279-280. ISBN 978-966-644-616-2

- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Formation of students' skill of creation of "portrait" visualization in the first cycle of primary school In: The 8th International scientific and practical conference “Integration of scientific and modern ideas into practice” (November 15-18, 2022) . International Science Group, с. Stockholm, Sweden, pp. 557-559. ISBN 979-8-88831-926-0

- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298) and Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863) (2022) Visualization of Educational Information as a Component of Digital Textbooks for Primary Schools In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 208-211. ISBN 978-966-644-616-2

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) Individualization of education as a priority area of modernization of modern education In: The ХIХ International Scientific and Practical Conference «Modern problems in science», May 17 – 20, 2022 . International Science Group, c. Vancouver, Canada, pp. 585-588. ISBN 979-8-88680-827-8

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) Diagnosis of individual features of the worldview of primary school students In: The ХХ International Scientific and Practical Conference «Problems of science and practice, tasks and ways to solve them», May 24 – 27, 2022 . International Science Group, c. Warsaw, Poland, pp. 577-583. ISBN 979-8-88680-830-8

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) Method of observation in the study of individual characteristics of the nervous system of primary school students In: The ХХIII International Scientific and Practical Conference «Theoretical and science bases of actual tasks», June 14 – 17, 2022 . International Science Group, с. Lisbon, Portugal, pp. 431-438. ISBN 979-8-88680-833-9

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) Individualization of education: analysis of interpretations of concepts In: The ХХVI International Scientific and Practical Conference «Problems of science and practice, tasks and ways to solve them», July 05 – 08, 2022 . International Science Group, c. Helsinki, Finland, pp. 268-271. ISBN 979-8-88722-621-7

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) An individual approach to the adjustment of educational achievements of elementary school students in the conditions of mixed education In: The 9th International scientific and practical conference “Study of world opinion regarding the development of science” (November 22-25, 2022) . International Science Group, с. Prague, Czech Republic, pp. 473-477. ISBN 979-8-88831-927-7

- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) The textbook as a means of forming cross-cutting skills of younger schoolchildren In: Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Реалізація в дошкільній та початковій освіті принципів демократії: зваженість, обізнаність, досвід». 15 вересня 2022 . Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна. (In Press)

Book

Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2022) Textbook for primary school in blended learning . Посвіт, м. Конін, Польща - м. Ужгород, Україна - м. Перемишль, Польща.

Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) "Picture of the world" in the problem field of philosophy, psychology and pedagogy . Primedia eLaunch, с. Boston, USA. ISBN 978-1-68564-512-0

Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X) (2022) Introduction. Dear moms and dads, grandparents, governors! Dear educators! . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 6-9. ISBN 978-966-136-902-2

This list was generated on Fri Mar 29 14:20:09 2024 EET.