Items where Division is "Comparative Vocational Education Department" and Year is 2014
K
- Kotun, Kirill (2014) Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review Teacher Education in Ukraine: historical experience and modern challenges, 1 (1). pp. 115-129.
P
- Postryhach, Nadiia (2014) Foreign approaches to determining the categories of teachers’ professionalization and professionalism in the system of continuing advanced training Comparative professional pedagogy, 4. pp. 46-52. ISSN 2308-4081
А
- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) (2014) Scientific discourse about transnational higher education as social and pedagogical phenomenon Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (1). pp. 34-48. ISSN 2078-7782
- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) and Костіна, Л.С. (2014) Professional development of teachers as the problem of comparative pedagogy Comparative professional pedagogy, 2 (4). pp. 150-156. ISSN 2308-4081
Д
- Десятов, Т.М. (2014) Професійна підготовка майбутніх учителів з позицій реалізації модульно-діяльнісних програм: зарубіжний досвід Порівняльна професійна педагогіка, Том 4 (1). pp. 82-89. ISSN 2308-4081
- Десятов, Т.М. (2014) Професіоналізація як сучасна глобальна тенденція розвитку вищої педагогічної освіти в зарубіжних країнах та Україні Порівняльна професійна педагогіка, Том 4 (2). pp. 131-136. ISSN 2308-4081
- Десятов, Т.М. (2014) Професіоналізація як сучасна глобальна тенденція розвитку вищої педагогічної освіти в зарубіжних країнах та Україні Порівняльна професійна педагогіка, 2 (4). pp. 131-138. ISSN 2308-4081
- Десятов, Т.М. (2014) Інтернаціоналізація та транснацюналізація - закономірні вияви глобалізаційних процесів у сфері вищої освіти Вища освіта України.«Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології»., Том 2. pp. 64-68. ISSN 2078-1016
- Дяченко, Л.М. (2014) Psyhopedagogy as the subject of research interests Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (2). pp. 34-44. ISSN 2078-7782
- Дяченко, Л.М. (2014) Впровадження компетентнісного підходу як провідна тенденція розвитку педагогічної освіти у ФРН на початку XXI століття Вища освіта України.«Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології»., Toм 2. pp. 244-248. ISSN 2078-1016
К
- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2014) The importance of "Finnish Teacher Training Schools" at Finland universities Higher education of Ukraine, 3 (2). pp. 265-270. ISSN 2078-1016
П
- Пазюра, Н.В. (2014) General survey of the development in qualification systems in the Asia-Pacific region Austrian Journal of Humanities and Social Sciences (1). pp. 199-203. ISSN 2310-5593
- Пазюра, Н.В. (2014) Особливості професійної соціалізації виробничого персоналу Японії і Південної Кореї в умовах внутрішньофірмової підготовки Актуальні проблеми психології: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, том11 (10). pp. 189-200.
- Пазюра, Н.В. (2014) Characteristics of pedagogical personnel and their role in corporate training in Japan Topical Issues of Future Teachers Training in Ukraine. pp. 77-83.
- Пазюра, Н.В. (2014) Teaching staff for corporate training in Japanese and South Korean companies Я-концепція академіка Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості . pp. 319-325.
- Постригач, Н.О. (2014) Innovative aspects of professional development of teachers in Italy Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія (2). pp. 67-77. ISSN 2078-7782