Items where Division is "Laboratory of preschool education and upbringing of the Center for early child development and preschool education" and Year is 2021
- Hudym, I.M. (orcid.org/0000-0002-6459-806X) (2021) Educational support teams (est) as a component of an inclusive educational environment in institution of preschool education Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (25). pp. 95-109. ISSN 2308-3778
- Reipolska, O.D. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) (2021) Design of the educational environment of the institution of preschool education Theoretical and Methodical Problems of Children and Youth Education, 1 (25). pp. 127-137. ISSN 2308-3778
Reipolska, O.D. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) and Sysoieva, Svetlana (orcid.org/0000-0003-2499-732X) (2021) Prepearing educators of preschool education institutions to design an education environment for chaild development . Heilberg IT Solutions UG (haftungsbeschränkt) InterGING Verlag, c. Aerzen, Germany.
- Байєр, Ольга Миколаївна (orcid.org/0000-0003-2079-2538), Безсонова, Ольга Костянтинівна (orcid.org/0000-0003-0897-3029), Брежнєва, О.Г. (orcid.org/0000-0003-4387-4851), Гавриш, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9254-558X), Загородня, Л.П. (orcid.org/0000-0002-2217-1041), Косенчук, О.Г. (orcid.org/0000-0002-1733-5937), Корнєєва, О.Л., Лисенко, Г.М., Левінець, Н.В., Машовець, М.А., Мордоус, І.О. (orcid.org/0000-0003-1659-001X), Нерянова, С.І., Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819), Половіна, О.А. (orcid.org/0000-0001-6021-5677), Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) and Шевчук, Антоніна Семенівна (2021) Basic component of preschool education (state standard of preschool education) Міністерство освіти і науки України, м. Київ, Україна.
Гавриш, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9254-558Х) and Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) (2021) Innovative projects of scientists of the laboratory of the Institute of education problems ̶ Ukrainian preschool . Heilberg IT Solutions UG (haftungsbeschränkt) InterGING Verlag, c. Aerzen, Germany, pp. 99-110.
- Луценко, Ірина (orcid.org/0000-0001-8360-9943) (2021) The subject-game environment as a space for the implementation of personally oriented technologies Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (25). pp. 239-249. ISSN 2308-3778
- Луценко, Ірина (orcid.org/0000-0001-8360-9943) (2021) Methodological measurements of happy preschool childhood Освітній дискурс, 4 (32). pp. 74-87. ISSN 2522-9699
- Луценко, Ірина (orcid.org/0000-0001-8360-9943) and Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) (2021) Implementation of individual-typological approach to the organization of communication and children's activities in the subject-game environment Освітній дискурс, 8-9 (36). pp. 61-71. ISSN 2522-9699
- Луценко, В.О. (orcid.org/0000-0002-1681-0601) (2021) Gender education of senior preschoolers in institution of preschool education Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (25). pp. 225-238. ISSN 2308-3778
- Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) and Малиношевський, Р.В. (orcid.org/0000-0001-8839-6465) (2021) All-Ukrainian webinar onnational and patriotic education «Ukraine is my Motherland» Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1 (3). pp. 1-7. ISSN 2707-305X
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X) and Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110) (2021) All-Ukrainian preschool week in Ukraine Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2 (3). pp. 1-12. ISSN 2707-305X
- Цвєткова, Г. Г. (orcid.org/0000-0003-1556-4856) and Мельничук, Є. (orcid.org/0000-0001-8224-3257) (2021) Critical thinking of children of senior preschool age: history, essence, means of development Освітньо-науковий простір, 1. pp. 111-119. ISSN 2786-6890
- Цвєткова, Г. Г. (orcid.org/0000-0002-2265-6014), Чорна, Г.В. (orcid.org/0000-0001-5978-7942) and Бабюк, Т.В. (orcid.org/0000-0002-7199-1951) (2021) Preparation of future educators for the formation of cognitive independence in preschool children Інноваційна педагогіка, 9 (39). pp. 270-273. ISSN 2663-6085