Items where Division is "Department of preschool age psychology" and Year is 2020
Article
- Карабаєва, Ірина Іванівна (orcid.org/0000-0003-4286-2103) (2020) Features of formation of value orientations in the age range from middle to older preschool age Дошкільна освіта в контексті ідей Нової української школи. pp. 190-198. ISSN ISBN 978-617-7600-33-5
- Карабаєва, Ірина Іванівна (orcid.org/0000-0003-4286-2103) and Терещенко, Л.А. (orcid.org/0000-0002-4279-158X) (2020) The developmental educational environment of the preschool education institution: main components, stages of formation and criteria for its evaluation Актуальні проблеми психології. Психологія розвитку дошкільника, 16 (4). pp. 89-101. ISSN 2072-4772
- Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819) and Хартман, Олена Юріївна (orcid.org/0000-0002-3380-4836) (2020) Formation of Value Orientations of Children of Preschool and Primary School age in Game and Educational Activity in the Educational System “Joyfulness of Development” Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1 (2). ISSN 2707-305X
- Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779) (2020) Terminal and instrumental values of children of the senior preschool age Actual Рroblems of Рsychology, 16 (4). pp. 162-178. ISSN 2072-4772
- Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779) (2020) The effectiveness of the child's values in the transition phase from preschool to primary education Дошкільна освіта в контексті ідей Нової української школи. pp. 342-352.
- Токарєва, Людмила Дмитріївна (orcid.org/0000-0002-8162-6544) (2020) Specificity of interaction adult and preschool child in accepting valuable orientations in family conditions Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка. Том: Психологія розвитку дошкільника НАПН України, 16 (4). pp. 210-222. ISSN 2072-4772
- Токарєва, Людмила Дмитріївна (orcid.org/0000-0002-8162-6544) (2020) Psychological aspects of adult relationships in the appropriation of value orientations by preschool children Електронний збірник наукових праць ЗОІППО. Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи» (12-18 травня 2020 року, м. Запоріжжя), 4 (41). ISSN 2223-4551
- Федорчук, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0001-8942-7008) (2020) The role of the family in assigning the basic values of cohabitation to the child Збірник наукових праць за результатами методологічного семінару «Дошкільна освіта в контексті ідей Нової української школи»: НАПН України, Київ, 9 квітня 2020 р.. pp. 393-403. ISSN ISBN 978-617-7600-33-5
- Федорчук, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0001-8942-7008) (2020) Fundamentals of family socialization of the preschooler Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том 4. Психологія розвитку дошкільника, 16. pp. 222-235.
Monograph
- Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819), Карабаєва, Ірина Іванівна (orcid.org/0000-0003-4286-2103), Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779), Хартман, Олена Юріївна (orcid.org/0000-0002-3380-4836), Федорчук, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0001-8942-7008) and Токарєва, Людмила Дмитріївна (orcid.org/0000-0002-8162-6544) (2020) Regulatory influence of value orientations in the life of the child Project Report. Видавничий Дім "Слово", м. Київ, Україна.
Book
НАПН, України, Інститут психології імені Г.С.Костюка, НАПН України and Лабораторія психології дошкільника, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України (2020) Regulatory influence of value orientations in the life of the child : proceedings of the Іnternational Scientific and Practical Conference (November 12, 2020) . Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна.
Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819), Михальська, Світлана Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-7435-8791) and Хартман, Олена Юріївна (orcid.org/0000-0002-3380-4836) (2020) Readyness of the subjects of the educational process in the preschool institution to interpersonal communication in conditions of inclusive education . InterGING Verlag, c. Hameln, Germany, pp. 100-124. ISBN 978-3-946407-09-6