Digital Library NAES of Ukraine

Items where Division is "The Laboratory of Didactics" and Year is 2014

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 35.

- Барановська, Олена Володимирівна (2014) The content of Humanities subjects in profile schools: ways of optimization Українська мова і література в школі, 5 (115). pp. 47-51.

- Барановська, Олена Володимирівна (2014) The humanistic paradigm fundamentalization learning of modern textbooks Проблеми сучасного підручника (14). pp. 34-42. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2014) Didactic conditions fundamentalization content humanities In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Інститут педагогіки, м.Київ, Україна, pp. 125-126. ISBN 978-966-644-398-5

- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511) (2014) Fundamentalization of the content of humanitarian subjects in upper secondary school: a conceptual model Дидактика: теорія і практика. pp. 35-43.

- Васьківська, Галина Олексіївна (2014) Constructing the content of the textbooks «Science about a man» as a means of forming the system of knowledge about a man for the high school students Проблеми сучасного підручника (14). pp. 109-121. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2014) Fundamentalization of the education content in high school as a pedagogical problem In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 123-124. ISBN 978-966-644-398-5

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2014) Gnoseological value of educational subjects in the context of fundamentalization of the education content of upper secondary school Дитактика: теорія і практика. pp. 5-14.

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2014) Humanicentrism as a dominant of formation the system of the knowledge about man in the high school students Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, 8 (51). pp. 4-8. ISSN ISBN 966-7281-09-10

- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512) (2014) Implementing of v.o. sukhomlynskyi’s ideas in teaching of tolerance to high school pupils Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки, 1.46 (108). pp. 26-31. ISSN 2518-7813

- Васьківська, Олена Євгеніївна (2014) Ability of dialogic communication as a factor of socialization of upper secondary school pupils in the context of fundamentalization of the content of education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2014 рік . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 136-137. ISBN 978-966-644-398-5

- Васьківська, Олена Євгеніївна (2014) Dialogue as a determinant of personality Дидактика: теорія і практика. pp. 79-83.

- Захарчук, Наталія Василівна (2014) Fundamentalization of environmental knowledge of high school students be means of textbook in ecology Проблеми сучасного підручника (14). pp. 206-213. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Захарчук, Наталія Василівна (2014) Principles of forming a system of ecological knowledge of upper secondary school pupils in the process of fundamentalization of the content of education Дидактика: теорія і практика. pp. 44-48.

- Захарчук, Наталія Василівна and Марчук, Надія Федорівна (2014) The project technology in elementary school: the way to bring up a creative person Молодь і ринок, 5 (112). pp. 162-166. ISSN 2308-4634

- Кизенко, Василь Іванович (2014) Rational system of academic subjects and elective courses in the context of vocational training In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 128-129. ISBN 978-966-644-398-5

- Кизенко, Василь Іванович (2014) Didactic guidelines for designing of elective course content for upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 14-21.

- Кизенко, Василь Іванович (2014) The variable component of the curriculum in the context of differentiated approach Оновлення змісту, форм та методів навчання виховання в закладах освіти : Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, 9 (52). pp. 27-31. ISSN ISBN 966-7281-09-10

- Кизенко, Василь Іванович and Савченко, Михайло Пилипович (2014) Particular features of innovative model implementation for development of cultural-lingual and moral-civic values Директор школи, ліцею, гімназії, 5 (6). pp. 56-60. ISSN 2309-7744

- Кизенко, Василь Іванович and Савченко, Михайло Пилипович (2014) College Енциклопедія Сучасної України. Т. 14 (Кол – Кос). pp. 17-18.

- Кизенко, Василь Іванович and Трубачова, Д. В. (2014) Formation of communicative methods of future foreign languages teachers by means of a textbook Проблеми сучасного підручника (14). pp. 258-265. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Косянчук, Сергій Володимирович (2014) Technological approach to process of forming value-sense orientations in the high school students Univers Pedagogic, 1 (41). pp. 53-60. ISSN 1811-5470

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2014) Formation in high school students value-semantic orientations in the process of fundamentalization of content of subjects of a humanitarian cycle in the context of vocational training In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 132-133. ISBN 978-966-644-398-5

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2014) Formation of value-semantic orientations of high school students in terms of student-centred teaching Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти, 8 (51). pp. 132-136. ISSN ISBN 966-7281-09-10

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2014) Didactic conditions of formation of upper secondary school pupils of value-semantic orientations Дидактика: теорія і практика. pp. 49-58.

- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011) (2014) Formation of value-semantic orientations of high school students in terms of student-centred teaching Оновлення змісту, форм та методів навчання виховання в закладах освіти : Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, 8 (51). pp. 132-136. ISSN ISBN 966-7281-09-10

- Липова, Людмила Андріївна (2014) Generalization as a higher level of typing of natural knowledge Дидактика: теорія і практика. pp. 29-35.

- Липова, Людмила Андріївна, Войцехівський, Михайло Федорович and Замаскіна, Поліна Іванівна (2014) The model fundamentalization of content of natural of education at secondary school Довідник директора школи, 1-2. pp. 39-47.

- Липова, Людмила Андріївна, Якунін, Ярослав Юрійович and Замаскіна, Поліна Іванівна (2014) The generalization of fundamental natural knowledge as a logical transition to their new level – metasubject Довідник директора школи, 3. pp. 24-29.

- Малихін, Олександр Володимирович (2014) Understanding the structure of common cultural competence of high school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Інститут педагогіки, м.Київ, Україна, pp. 124-125. ISBN 978-966-644-398-5

- Савченко, Михайло Пилипович (2014) Participation in the public action of Ukrainian pupils «Citizen» as a means for the formation and development of values of civil society in the upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 105-113.

- Сократова, Людмила Геннадіївна (2014) Contemporary educational and methodical complex of Chinese language for Grades 1 pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 122-126.

- Трубачева, Світлана Едуардівна (2014) The development of pupils’ general learning competences on the basis of ideas of the fundamentalization of the education content in the format of a school textbook Проблеми сучасного підручника (14). pp. 754-760. ISSN ISBN 978-966-644-382-6

- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773) (2014) Features of realization of conceptual model of activity-orientation of educational content in high school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2014 рік . Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 130-131. ISBN 978-966-644-398-5

- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773) (2014) Opportunities of the school textbook in realization of the process of fundamentalization of the content of education of upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 21-29.

- Юдіна, Інна (2014) «Lileya» by Shevchenko and a scholastic feeling of literature Українська література в загальноосвітній школі, 1. pp. 18-21.

This list was generated on Thu Nov 21 11:41:01 2024 EET.