Items where Author is "Довгопола, К.С."

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 37.

Article

- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090), Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390), Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505), Кондратенко, С.В. (orcid.org/0000-0002-0896-6227) and Васильєва, О.В. (2022) Ukrainian typhology: thirty years of independence Особлива дитина: навчання і виховання. pp. 32-39. ISSN 2312-2781

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2021) Psychological aspects of feeding blind children from birth to three years Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (102). pp. 69-76. ISSN 2312-2781

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2020) Stages of implementation of the technology of early intervention in work with children with visual impairments Практична психологія в інклюзивному середовищі: Збірник наукових статей Міжнародної наукової інтернет-конференції (м. Переяслав, 21 лютого 2020 року). pp. 45-49.

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2020) Psychological and pedagogical assessment of psychomotor development of a blind infant Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (93). pp. 31-38. ISSN 2312-2781

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2019) Psychological and pedagogical assessment of communicative development of a blind infant Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (15). pp. 56-66. ISSN 2313-4011

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2018) Integrated approach on the lessons of relief drawing Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (86). pp. 17-24. ISSN 2312-2781

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2017) Psychological determiners of self-assessment of fine activity of blind junior pupils The scientific metod, 1 (9 (9)). pp. 55-59. ISSN 2707-5341

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2016) Methodical recommendations on conducting classes of correction of development (prevention and correction of behavior) preparatory classes in schools of blind and visually impaired Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (11). pp. 49-55. ISSN 2313-4011; ISВN 978-966-2459-32-6

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2016) Relief painting as a way So intergate in visual culture for blind children Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (80). pp. 52-58. ISSN 2312-2781

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2015) Psychological determinants of self-control graphic activity blind younger pupils Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (8). pp. 43-52. ISSN ISBN 978-966-8977-58-9.

- Довгопола, К.С. (2012) Influence of severe visual impairment in the formation of self-control fine art activity in primary school children Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 1 (3). pp. 27-32. ISSN 978-966-644-288-1

- Довгопола, К.С. (2011) Образотворча діяльність як чинник активізації творчості слабозорих дітей старшого дошкільного віку Дитина з сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання, 1 (2). pp. 44-50. ISSN ISBN 978-966-675-684-1

- Довгопола, К.С. (2010) Вивчення самоконтролю розмаху графічних рухів у сліпих учнів молодшого шкільного віку Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання (1). pp. 74-80. ISSN ISBN 978-966-97113-3-5

- Довгопола, К.С. (2010) Формування самоконтролю швидкості графічних рухів в образотворчій діяльності незрячих учнів молодшого шкільного віку Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 93 - 99. ISSN ISBN 978-966-675-652-0

- Довгопола, К.С. (2010) Самоконтроль швидкості графічних рухів у молодших школярів із важкими порушеннями зору Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (55). pp. 34-37.

- Довгопола, К.С. (2009) Ліплення на уроках образотворчого мистецтва в школах для сліпих дітей Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (51). pp. 22-25.

Book Section

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2022) Smartphone as a tool for development, training and correction in working with children with visual impairments In: Діти з порушеннями зору: від задатків до обдарованості. Дитина в умовах війни (в рамках Всеукраїнського онлайн-марафону до Дня науки) : матеріали Всеукраїнського тифлофоруму 16 травня 2022 р. . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 18-22.

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2021) Sensory education of children with severe visual impairments from birth to three years In: «Science and Global Studies»: Abstracts of scientific papers of VII International Scientific Conference (Prague, Czech Republic, April 15, 2021) . Financial And Economic Scientific Union, c. Prague, Czech Republic, pp. 52-55.

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2021) Feeding as an aspect of early intervention in the development of children with severe visual impairments In: Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей: матеріали VІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології (7-8.10.2021 року, м. Київ) . Симоненко О. І., м. Київ, Україна, pp. 55-57. ISBN 978-617-7979-06-6

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2020) Evaluation of the results of the program of early intervention at work with the families of blind children In: ІІІ International scientific conference «Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities» : Conference proceedings, February 21 th, 2020 . Baltija Publishing, c. Kaunas, Lithuania, pp. 98-101. ISBN 978-9934-588-32-7

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2020) Communicative development of blind young children in the conditions of family upbringing In: Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Conference Proceedings, October 23, 2020. . Baltija Publishing, c. Leipzig, Germany, pp. 148-151. ISBN 978-9934-588-89-1

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2019) Partnership in early intervention in working with families of children with visual impairment In: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого- педагогічні стратегії безбар'єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору» 12 березня 2019 року м. Київ . Інтерсервіс, м. Київ, Україна, pp. 6-7. ISBN 978-617-696-865-8

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2019) Basic principles for building early intervention programs for children with severe visual impairment In: II International scientific conference «Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities» : Conference proceedings, February 22th, 2019 . "Baltija Publishing", c. Kaunas, Lithuania, pp. 437-440. ISBN 978-9934-571-79-4

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2019) Aims and objectives of early intervention programs for working with the blind child's family In: Діти з особливими потребами в освітньому просторі: Збірник матеріалів V Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології і реабілітології «Діти з особливими потребами в освітньому просторі», 10-11 жовтня 2019 року, Чернігів . ФОП Симоненко О.І., м. Київ, Україна, pp. 41-44.

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2019) In: Дослідження різних напрямів розвитку психології та педагогіки: Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (15–16 листопада 2019 р., м. Одеса) , 1 . ГО «Південна фундація педагогіки», м. Одеса, Україна, pp. 56-59.

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2017) Formation and correction of ideas about nature in the lesson of relief drawing In: Педагогіка та психологія: стратегії, технології, інновації: Збірник матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції, 15 червня 2017 р. . ТОВ "Задруга", м. Київ, Україна, pp. 32-34. ISBN 978-966-432-210-9

Book

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) and Топузов, Михайло Олегович (orcid.org/0000-0001-7890-5959) (2023) Modern technologies of psychological support of a child with visual impairments of preschool age: educational and methodical guide . . (Unpublished)

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2020) Personality-oriented technologies of teaching children with visual impairments in the general educational space . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)

Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) and Набоченко, О.О. (2015) Relief painting. 1st class. A manual for special general educational institutions for blind children. In 6 parts . ДСВ «Освіта», м. Київ, Україна.

Вавіна, Л.С., Гудим, І.М. (orcid.org/0000-0002-6459-806X), Кондратенко, С.В. (orcid.org/0000-0002-0896-6227) and Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2012) Особливості розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями зору . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-251-5

Thesis

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2011) Particularities of forming of self-control of the blind primary pupils Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки.

Teaching Resource

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2022) Development of a blind child of early age: methodical recommendations [Teaching Resource] (Unpublished)

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2021) Small palms: a comprehensive program for the development of a child with visual impairment at an early age [Teaching Resource]

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505), Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390) and Кондратенко, С.В. (orcid.org/0000-0002-0896-6227) (2020) "Education and development of children with visual impairments": Methodical recommendations for parents [Teaching Resource] (Unpublished)

- Гудим, І.М., Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Довгопола, К.С. (orcid.org/000-0002-5306-4505) (2018) Program for correctional development work for children with visual impairment (blind and low vision) for 1-4 classes: "Correction of development: development of emotional and volitional sphere" [Teaching Resource]

- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2017) Methodical recommendations on organizing relief drawing classes in elementary school for children with deep visual impairment [Teaching Resource] (Unpublished)

- Гудим, І.М., Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Довгопола, К.С. (2016) Programmes of remedial work for preparation, 1-4 classes special secondary schools for blind and children with visual impairments: "Correction of development" [Teaching Resource]

This list was generated on Thu Apr 18 21:03:55 2024 EEST.