- Чаплінська, Юлія Сергіївна (orcid.org/0000-0002-8105-8954) (2014) Образ медіаперсони в парасоціальній взаємодії: бажаність та відторгнення Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Костюка, 11 (13). pp. 514-521. ISSN 2072-4772
Preview |
PDF
Чаплінська ЮС_ОБРАЗ МЕДІАПЕРСОНИ В ПАРАСОЦІАЛЬНІЙ ВЗАЄМОДІЇ_БАЖАНІСТЬ ТА ВІДТОРГНЕННЯ.pdf Download (524kB) | Preview |
Abstract
In the article describes the key characteristics of the desirability audience mediaheroes and the classification of the six types mediapersonas with which people are not willing to build parasocial relationships, it can be used in the media industry in the step of creating images of mediasymbol.
Item Type: | Article |
---|---|
Keywords: | Parasocial relationships, media personas, classification. |
Subjects: | Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology |
Divisions: | The Institute of Social and Political Psychology > Department of Psychology of Mass Communication and Media Education |
Depositing User: | с.н.с. Юлія Сергіївна Чаплінська |
Date Deposited: | 24 May 2015 14:17 |
Last Modified: | 24 Jul 2018 17:49 |
URI: | https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/9277 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |