Digital Library NAES of Ukraine

Model curriculum «Physics and chemistry in everyday life 7 – 10 classes» for special institutions of general secondary education for children with disabilities of intellectual development

- Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X) and Дзіядевич, Л. Г. (orcid.org/0000-0002-9915-4063) (2024) Model curriculum «Physics and chemistry in everyday life 7 – 10 classes» for special institutions of general secondary education for children with disabilities of intellectual development [Teaching Resource]

[thumbnail of 5. Фізика і хімія у побуті_2024.pdf] Text
5. Фізика і хімія у побуті_2024.pdf - Published Version

Download (662kB)

Abstract

The introductory part of the model curriculum is an explanatory note, which defines the main provisions regarding the role and importance of the subject "Physics and Chemistry in Everyday Life" in the system of special education, its purpose, ways of implementing this program, and the peculiarities of the organization of the educational process in this subject. In the main part of the program, the following sections are disclosed: «Proposed content of the educational subject; Types of educational activities; Expected learning outcomes; Direction of corrective and development work».

Item Type: Teaching Resource
Additional Information: Трикоз С.В., Дзіядевич Л.Г. Модельна навчальна програма «Фізика і хімія в побуті. 7-10 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Київ: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. 43 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки №1377 від 25.09.2024 р. «Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» модельним навчальним програмам для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами»)
Keywords: model educational program, physics and chemistry in everyday life, students of grades 7-10 of special institutions of general secondary education, children with intellectual disabilities
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 5 Мathematics. natural sciences > 53 Physics
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 5 Мathematics. natural sciences > 54 Chemistry.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with intellectual disabilities
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 05 Nov 2024 09:36
Last Modified: 06 Jan 2025 04:55
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742976

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item